Una dintre problemele învățământului românesc o reprezintă faptul că pregătește elevi care ulterior nu-și găsesc locul pe piața muncii. Așa se face că la Moldova Nouă elevii încă sunt specializați pentru munca în subteran, după cum susține primarul Adrian Torma, asta deși nu mai au unde să se angajeze pe raza orașului după ce termină școala.
Șansa orașului din Clisură este evident turismul. Din păcate, elevii nu sunt direcționați spre acest domeniu, așa se face că școala îi face specialiști în meserii care nu se mai caută: munca în subteran. În opinia primarului Adrian Torma, în învățământul din Moldova Nouă nu s-a schimbat nimic pentru că ar fi existat diverse interese, fiind mai puțin important viitorul elevilor. Însă, spune edilul-șef, a făcut demersuri pentru a schimba specializările pe care le pune la dispoziție Liceul Tehnologic „Clisura Dunării”, având în vedere că orașul poate pune la dispoziție locuri de muncă în turism.
„Din păcate, din 2006 de când Moldominul a fost închis, până în 2017, noi pregătim tineri care să presteze muncă la mine în clasele cu profil profesional. Ceea ce este aberant. A fost doar o menținere a unor cadre didactice care nu erau capabile să se reprofileze. Anul trecut, imediat după ce am câștigat alegerile, am pornit discuțiile cu doamna director să schimbăm profilul. Deja sunt cadre didactice înscrise la cursuri de reprofesionalizare, de schimbare a profilului. Noi sperăm ca anul viitor să putem avea clase care să pregătească tineri pentru servicii din turism: barmani, ospătari, bucătari, recepționeri ca să putem avea această bază. Eu spun că e important nu doar pentru dezvoltarea zonei, dar și pentru tinerii care aleg să plece din Moldova Nouă fie pe litoralul românesc, fie în afara țării, pentru că vor putea pleca cu o meserie în mână, lucru care le poate aduce bani în plus la salariul pe care îl vor primi”, este de părere primarul Torma.
Moldova Nouă este un oraș care s-ar preta pentru învățământul dual, având în vedere că zona dispune de operatori economici unde elevii ar putea face practică. Adrian Torma spune însă că implementarea școlii duale este dificilă, pentru că puțini sunt cei care înțeleg avantajele acestui tip de studiu.
„Învățământul dual, din păcate, nu e bine perceput nu doar la Moldova Nouă sau Reșița, ci la nivel național. Sper ca miniștrii de resort să găsească o soluție, să avem și posibilitatea învățământului profesional, dar și al celui dual. În zone în care noi creăm pentru viitor, fără să avem în acest moment parteneri stabili, să putem merge pe învățământul profesional. Dacă avem parteneri, și totuși avem în zonă câteva sute de locuri de cazare, restaurante, pensiuni, doar că există o problemă și în zona mediului de afaceri, căruia trebuie să îi explici ce înseamnă acest învățământ, pentru că noi avem o reținere nativă atunci când vine vorba de ceva nou. Din păcate, nici tinerii nu înțeleg de ce ar face școală duală. Nu înțeleg că pot face practică într-un loc în care să mai primească și niște bănuți. Sper ca ministerul de resort și Inspectoratul Școlar să găsească soluții”, ne-a mai declarat primarul Adrian Torma.