Administrația locală lugojeană a anunțat că se va asigura și în acest an cu o rezervă financiară în bugetul local pentru a garanta lichiditățile necesare viitoarelor lucrări de modernizare și eficientizare la o serie de clădiri publice, în special din sistemul de învățământ și medical, promise din anii anteriori.
Siguranța financiară a municipiului pentru implementarea proiectelor, care vor primi aprobare de finanțare din surse europene, se va baza pe excedentul financiar al Lugojului, care se situează, în prezent în jurul valorii de 85 de milioane de lei. Banii s-au acumulat din taxele și impozitele aferente pe anul 2022 și alocările bugetare destinate unor proiecte anunțate în ultimii 6-7 ani, care nu s-au mai executat. „Din excedentul bugetar, o parte importantă, circa 35 de milioane de lei, este necesară pentru cofinanțarea construirii viitorului spital, la ora actuală proiectul nostru fiind selectat în lista ce urmează să fie înaintată pentru aprobarea finanțării prin PNRR. De asemenea, vom participa cu sume de bani, dacă este necesar, la proiectele de eficientizare energetică a unor instituții de învățământ, pentru care am primit aprobarea de finanțare”, a explicat Bogdan Blidariu, primarul Lugojului. Față de anul trecut excedentul financiar a crescut cu circa două milioane de lei.
Deficit de aproape 15 milioane
Pe de altă parte, în ședința din 11 ianuarie, prima din acest an, aleșii urbei au votat și deficitul bugetar. Proiectul de hotărâre cu nr. 1 pe anul 2023 s-a referit la acoperirea deficitului secțiunii de dezvoltare pentru anul 2022, în sumă de 14.778.594,84 lei, din excedentul anului 2021. În aceeași ședință au fost aprobate și noile reguli de organizare și funcționare pentru Spitalul Municipal Dr. „Teodor Andrei”, în vederea acreditării sale în Ciclul II de către Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS).