Examenul național de titularizare din acest an a reprezentat un impediment în drumul practicării meseriei de profesor pentru mulți dintre potențialii dascăli. În acest sens, este constatată o rată mare a abandonării examenului, iar lipsa de reacție a Ministerului Educației în fața nivelului scăzut de pregătire a candidaților amplifică această tendință, constată Marilen Pirtea.
Chiar dacă jobul de profesor poate fi unul atractiv pentru mulți dintre absolvenți, aceștia fie nu obțin nota de trecere la examenul de titularizare, fie părăsesc examenul, fapt ce determină ca nivelul de încadrare în standardele cerute la această examinare să rămână unul destul de scăzut.
„La nivel general, rezultatele se încadrează în nota ultimilor ani, cu coordonatele pozitive și negative cunoscute. Pe de o parte, constatăm că atractivitatea pentru profesia didactică în rândul absolvenților din anul curent este în creștere, dar, pe de altă parte, a crescut și rata de abandon, de ieșire din examen. La nivelul celor cu note peste 7, proporția rezultatelor din anul curent este aproximativ egală cu cea din anul anterior: 46,79% vs 46,93%.”, declară deputatul liberal, Marilen Pirtea.
Cei care părăsesc sala de examen nu vor mai avea acces la catedră în următorul an, conform deciziei luate de Ministerul Educației Naționale: „MEN dezamăgește din nou și dovedește că nu are strategie pe termen lung, că nu poate să învețe din rezultatele anilor anteriori. Rezultatele relativ similare cu cele din anii anteriori demonstrează că MEN ar fi putut avea o conduită proactivă, ar fi avut cum să se poziționeze anticipativ încă din ianuarie, dacă nu chiar mai devreme, pentru ca în titularizarea din această vară să fie cu adevărat pregătit prin măsuri cu care să-i motiveze pe candidați ori să-i îndemne către o mai bună pregătire.”, spune Marilen Pirtea.
De asemenea, dacă aceste decizii erau luate în avans, probabil că interesul candidaților ar fi fost stimulat și s-ar fi tras un semnal de alarmă referitor la importanța acestui examen, conchide Pirtea.