Timișoara, singurul oraș din România cu ghișeu unic pentru reabilitare energetică

piata victoriei timisoara toamna

Timișoara a devenit singurul oraș din România care a dezvoltat un ghișeu unic dedicat serviciilor de renovare a locuințelor, anunță primăria.

Primăria Timișoara anunță că, joi, în cadrul celei de-a șaptea ediții a conferinței „Digitalizare și eficiență energetică”, au fost prezentate rezultatele obținute de municipalitate prin proiectul „PadovaFIT Expanded” – „ExpandingPadovaFIT! Home Solutions”. De asemenea, acest proiect va fi diseminat ca exemplu de bună practică și la evenimentul național „Creșterea eficienței energetice prin soluții financiare sustenabile – Mecanisme și instrumente financiare pentru operaționalizarea strategiilor și planurilor de acțiune în domeniul eficienței energetic”, care va avea loc la București, în data de 4 aprilie.

Prin implementarea proiectului, Timișoara a devenit singurul oraș din România care a dezvoltat un ghișeu unic (One-Stop-Shop – OSS) dedicat serviciilor de renovare a locuințelor. Acest ghișeu unic oferă informații, îndrumare și consiliere celor interesați de renovarea locuințelor și de îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor rezidențiale. De asemenea, acționează ca un hub informațional, conectând diversele categorii socio-profesionale implicate în procesul de renovare și reabilitare energetică: proprietari, finanțatori, furnizori de servicii, constructori, instituții publice etc”, a informat Primăria Timișoara.

Ghișeul unic poate fi accesat pe site-ul Primăriei Timișoara, unde sunt oferite informații cu privire la toate etapele care trebuie parcurse în cadrul procesului de reabilitare energetică. Informațiile sunt structurate pe categorii de situații întâlnite în practică și pe categorii de beneficiari și persoane interesate. Secțiunea acoperă o gamă foarte largă de resurse, de la legislație la documente necesare, instituții implicate, modalități de finanțare etc.

celtic transilvania 1000x100px

De asemenea, conceptul OSS a fost integrat și ca parte a aparatului administrației publice locale, fiind gândit ca o componentă a Serviciului Informare și Consiliere Cetățeni – Direcția Relații Comunitare. Astfel, unul din ghișeele care funcționează la camera 12 îndeplinește și atribuții de informare și consiliere pe această tematică”, au transmis reprezentanții instituției.

Până în prezent, ghișeul virtual a înregistrat aproape 1.500 de vizitatori unici, dintr-un total de peste 2.200 de accesări.