Timișoara, Capitală Europeană a Culturii! Pentru prima și ultima dată!

rada horatiu
gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

O improvizație controlată, un amestec de interese politice și lipsă de viziune, un eveniment care va fi foarte repede dat uitării!

Așa vede omul de afaceri Horațiu Rada, fostul președinte al Asociației Timișoara Capitală Culturală a Europei, ceea ce se pregătește astăzi pe Bega de către oameni care nu înțeleg spiritul orașului Revoluției și care nu-și dau seama ce ar trebui să rămână în urma unui eveniment atât de grandios, eveniment care altor localități le-a dat pur și simplu noi dimensiuni. „Am rămas fidel Timișoarei, dar nu sunt fidel intereselor și modului de promovare actual. Nu sunt fidel proiectelor de care nu știu sau de care nu știe mai nimeni. Nu sunt fidel modului de promovare și certurilor care sunt în acest moment între tot felul de grupuri și de operatori culturali. Sunt, în schimb, adeptul promovării valorilor locale, regionale. Astăzi, în Timișoara, ar fi trebuit să fie o emulație, lumea să simtă, să cânte, să se bucure, să simtă ce ne apropiem de acest eveniment major pe care îl ai o dată în viață. De fapt, noi îl vom avea de două ori: prima și ultima dată. Nu cred că ne vom putea bucura foarte mult de acest proiect!”, a spus Rada pentru expressdebanat.ro.

Timișoara va rata șansa pe care Sibiul și-a jucat-o extraordinar, crede antreprenorul. Timișoarei nu-i lipsesc oamenii de valoare, dar îi lipsesc multe altele. În plus, tot ceea ce înseamnă astăzi Capitală Europeană a Culturii ar fi ajuns în mâinile unor oameni care nu pot să scoată maximum dintr-un astfel de eveniment. „Lumea dorește să facă, dar oare sunt oamenii pregătiți? Oare pot? Oare reușesc să înțeleagă spiritul Timișoarei, al comunității locale? Timișoara are oameni de valoare, dar unde îi adunăm? Unde putem aduna în Timișoara 10.000 de persoane să creăm un eveniment major? Stadion nu avem pentru o ceartă care a fost la un moment dat între liderii politici, sală polivalentă nu avem, Opera are o capacitate de 800 de persoane. Alte zone majore în care să se poată desfășura evenimente nu prea sunt. Unde reușim să sărbătorim momentul? În jurul Begăi? Nu cred că este suficient. În Piața Operei? Lumea are nevoie să înțelegem Iosefinului, să înțelegem profilul Pieței Traian, să înțelegem zona Iulius Mall sau celălalt centru comercial de pe Calea Șagului. Toate ar trebui să fie puncte de emulație personalizate pe cartiere. Evenimentele centrale ar trebui să încerce să coaguleze mediul de afaceri.”, a mai comentat Horațiu Rada.

1000x100 (3)

Omul care a făcut din Aur´a , apa de aur a Banatului, un brad cunoscut peste tot în lume, știe exact ce rol joacă promovarea, cât de importantă este imaginea. Tocmai din acest motiv critică în termeni duri faptul că astăzi nici măcar timișorenii nu mai știu că trăiesc în viitoarea Capitală Culturală a Europei. Și asta pentru că nimeni și nimic nu-i face să simtă această fală. „Nu există o promovare corectă și coerentă a acestui proiect, atrage atenția Horațiu Rada. Cum promovăm capitala? Prin niște bannere pe care le-a rupt vântul? Așa se promovează un oraș? Avem mijloace ce transport în comun noi, s-au dat jos elementele de promovare și de pe acestea, lumea nici nu mai știe când este evenimentul. În centrele comerciale nu vedem un element promoțional, nu există un spațiu comercial dedicat acestui eveniment major. La această dată nu știm conceptul de promovare, nu știm cine va fi la deschidere, nu știm când va fi, cum va fi. Zona de HORECA nu știe nimic, pe zona de siguranță nu s-a făcut nimic, nu putem să ne organizăm în câteva zile. Va fi o improvizație controlată!”

Potrivit fostului președinte al asociației, interesele politice au deturnat și ele Timișoara de la direcția spectaculoasă pe care ar fi trebuit să o urmeze orașul după marele eveniment și anticipează un 2023 nu de poveste, de neuitat, ci un an cu ceva mai multă lume pe Bega decât de obicei și cam atât. În orice caz, nimic spectaculos, nimic care să se ridice la pretențiile capitalei Banatului. Cu atât mai puțin la pretențiile unei capitale europene. „Eu nu am ținut cont de culoarea politică, ci de puterea politică și toți m-au susținut! Nu vom reuși la nivelul Sibiului să creăm aceeași emulație și să o ducem mai departe. Sibiul a crescut enorm după ce a fost capitală. Timișoara avea și ea această șansă dacă echipa de implementare se dorea a fi una crescendo, nu una pe dedicații! Vom trece prin eveniment, vor veni câțiva bănuți, vor fi câțiva oameni fericiți, iar lumea va uita!”, a conchis Rada.

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/