Săptămâna trecută a izbucnit un scandal major referitor la bucla unde întorc tramvaiele care ajung până la Gara de Nord, deoarece fabrica Elba a pus gard, cu argumentul că terenul îi aparține. Primarul Nicolae Robu s-a dus la fața locului, unde a ajuns chiar să-i și jignească pe cei de la companie. Până la urmă, după două zile, gardul a fost ridicat și acum tramvaiele 1, 8 și 9 întorc la gară. Între timp, Elba și Primăria se judecă.
Practic, Robu spune că vrea să aibă garanții scrise asupra dreptului de servitute, ca liniile să poată fi utilizate în continuare, fără să-l intereseze strict cine e proprietarul terenului. Elba susține că a devenit proprietar al terenului unde e bucla, în baza legii MEBO de la începutul anilor 1990, care împroprietărea pe cei care aveau fabrici cu terenul de sub ele și vecinătate automat. „Nu a fost înțelegere că retragem plângerea din instanță. Doar dacă avem un document scris că atâta vreme cât există liniile de tramvai în acea buclă, municipalitatea le va putea folosi gratuit. Retragem plângerea când vedem un astfel de document. Noi nu ținem să fim proprietari pe acel teren, ci ca tramvaiele să poată întoarce acolo”, a explicat primarul.
Un alt element de dispută este că, atunci când Podul Eroilor va fi și el gata, municipalitatea vrea ca strada din continuarea podului, de pe terenul fostei fabrici, să fie reabilitată de către Elba. Procedura legală ar presupune apoi o donație către Primărie. „Comisia de circulație le-a impus niște condiții, ca strada să aibă patru benzi, trotuare, piste de biciclete”, a precizat Culiță Chiș, șeful Direcției Generale Drumuri și Poduri din cadrul Primăriei. „Când faci un obiectiv, te gândești în perspectivă. Noi nu am făcut podul atâta de lat pentru că atunci când îi vom da drumul, traficul neapărat și cere patru benzi. Doar nu era să facem alt șantier. Rezolvăm lucrurile în ordinea în care putem să rezolvăm și nu neapărat în ordinea ideală”, a spus Robu.
Primarul a promis că Podul Eroilor va fi sigur dat în folosință până la data de 1 noiembrie. În ceea privește terenul fabricii Elba, compania a mutat de câțiva ani toată producția pe platforma industrială din Freidorf. Firma vrea să vândă terenul de la Gara de Nord pentru a-și recupera din investițiile la noul sediu.