Operațiunea de împingere a chesonului Pasajului Solventul pe sub cele 10 linii de cale ferată s-a împotmolit. S-a surpat pământul între șine și se caută soluții.
Surparea s-a produs foarte aproape de Gara de Nord și a fost afectată circulația trenurilor. CFR Infarstructură Timișoara a cerut Primăriei Timișoara să vină cu o soluție. Până atunci, lucrările la împingerea chesomului prin subteran sust sistate.
„În 26.01.2025, după o etapă de împingere a chesonului, a apărut o surpare a terenului între liniile CF Rampa Veche și linia CF Rampa Mare. În 27.01.2025 s-a întrunit o comisie mixta formată din antreprenor, beneficiar, supervizor, reprezentanții CNCFR SA – SRCF Timișoara, pentru a stabilii condițiile de lucru în siguranță a execuției pasajului. Lucrările de împingere a chesonului se vor relua după emiterea de către proiectant a soluției de remediere, inclusiv a condițiilor de execuție cu perturbarea minima a traficului feroviar. În urma surpării terenului pe zona liniei de garare în remiza SC RegioCalatori SA, au existat perturbări în circulația feroviară. Circulația afectată de incident este reluată parțial în acest moment”, ne-au trasmis reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Unul dintre trenurile afectate este cel care vine de la Jimbolia. Pe un grup de social media al orașului s-au anunțat problemele.
„Anulat și trenul de la orele 23:15 cu plecare din Timisoara, cause – surpare de teren la un pasaj din Timișoara”, a apărut, acum 2 zile, mesajul pentru călătorii din Jimbolia. Reprezentanții Primăriei Timișoara, cea care construiește Pasajul Solventul, ne-au transmis că nu există, acum, niciun pericol și că se așteptau la astfel de probleme, pentru că fundațiile au peste 100 de ani.
„Ne așteptam să avem probleme de sol și că va fi o impredictibilitate și o incertitudine legată de ritmul în care putem să avansăm, dat foarte mult de contextul de sol pentru că primele două linii pe sub care am trecut au fundația de peste 100 de ani, sunt din perioada austro-ungară, nu a mai intervenit nimeni în mod susținut pe fundație. Cu siguranță, de-a lungul timpului acolo au existat rețele de utilități care au fost schimbate, au fost zeci de intervenții de-a lungul timpului, care au săpat la fundația liniilor. Nu suntem sistați cu șantierul. Întradevăr, împingerea a fost oprită ieri”, a declarat viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău.
Autoritățile locale au luat și primele măsuri. După ce se va relua împngerea chesonului pe sub liniile de cale ferată, avansul va fi mai lent.
„Am stabilit un plan de măsuri. Proiectantul va dispune anumite modificări și, probabil, până la sfârșitul săptămânii acesteia, vom relua împingerea. Vom face o monitorizare foarte exactă, mai ales că ne apropiem de linia următoare, este cea care ne conextează cu Serbia și e important să monitorizăm minut de minut modul în care afectează împingerea stratul de la suprafață. Probabil vom reduce un pic ritmul de împingere. Dacă am văzut progres de 2 metri pe zi, probabil aceste progrese vor fi mult mai mici de acum încolo”, a mai explicat viceprimarul Timișoarei.