Subprefectul Plujar scoate la lumină „performanța” din primării! Proiecte puține, salarii multe și mari!

O analiză a numărului de proiecte scrise de primăriile din Caraș-Severin și finanțate, raportat la numărul angajaților care au lucrat pentru implementarea lor, evidențiază o lipsă de eficacitate îngrijorătoare. Mulți funcționari își iau salariile degeaba!

Analiza a fost făcută de subprefectul Andrei Plujar, care spune că nu a urmărit să lovească în anumiți primari, ci să transparentizeze o realitate ce necesită a fi corectată. Potrivit acestuia, Caraș-Severinul beneficiază de un număr maxim de 2.928 de posturi, potrivit pct. 1 din Anexa la OUG nr. 63/2010, 124 de posturi pentru serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor, 190 de posturi pentru poliția comunitară și paza obiectivelor de interes județean, 35 de posturi pentru șofer microbuze/autobuze școlare, precum și de 257 de posturi pentru implementarea proiectelor de finanțare din fonduri externe nerambursabile și 84 de posturi adăugate postimplementare pentru proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile.

Lui Plujar i-au atras atenția rezultatele din patru primării: „Primăria Brebu Nou, o primărie cu 285 de locuitori, beneficiază de 10 posturi și 3 posturi pentru implementarea de proiecte de finanțare prin fonduri externe. Primăria Caransebeș, primărie care conform portalului ADR Vest are 2 proiecte de finanțare depuse și respinse, beneficiază în organigramă de 191 de posturi, 8 pentru implementare fonduri externe nerambursabile și 2 postimplementare. Primăria Armeniș are un număr de 5 posturi pentru implementare de proiecte de finanțare din fonduri externe nerambursabile și un număr total de 21 de angajați, cu o populație de 2293 de locuitori. Primăria Berzasca, 5 posturi pentru implementare de proiecte de finanțare din fonduri externe nerambursabile, 22 de posturi potrivit pct. 1 din Anexa la OUG nr. 63/2010, 3 posturi pentru serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor.”.

Subprefectul de Caraș-Severin face un apel public către UAT-urile din județ, ținând cont că există premise reale de dezvoltare a localităților prin accesarea de fonduri externe, să informeze câți angajați care se ocupă de implementare fonduri externe nerambursabile au. De asemenea, câți angajați au pentru proiecte postimplentare, câte proiecte se derulează la nivelul UAT-ului și dacă apreciază că folosesc la maximum potențialul de dezvoltare pe care îl au la dispoziție. Totodată, le solicită să spună cu ce probleme se confruntă.

„De-a lungul timpului, toți politicienii au declarat că sunt pentru eficientizarea sistemului bugetar, astfel încât acesta să devină performant și să răspundă intereselor directe ale cetățeanului. A venit momentul ca aceste declarații să se regăsească în acțiuni menite să transparentizeze și să eficientizeze aparatul administrației locale la nivelul județului Caraș-Severin”, și-a motivat demersul subprefectul Andrei Plujar.