Studiu la care au contribuit doi profesori timișoreni: Podcasturile, instrumente esențiale în marketingul modern

studiu ubb și uvt despre rolul podcasturilor în comunicarea de marketing

Podcasturile devin tot mai importante în comunicarea de marketing, arată un studiu realizat de cercetători de la Universitatea de Vest din Timișoara și de la Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca.

Publicat în Journal of Business Research, studiul evidențiază cum mesajele comerciale integrate armonios în podcasturi influențează pozitiv relația dintre branduri și consumatori.

Studiul a fost realizat de conf. univ. Anca Milovan și prof. univ. Costinel Dobre de la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din cadrul UVT și prof. univ. Ovidiu I. Moisescu de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor de la UBB Cluj.

Cercetarea, bazată pe răspunsurile a 512 ascultători români de podcasturi, a demonstrat că mesajele publicitare care se potrivesc natural în narativul podcastului amplifică memorarea brandurilor și cresc intențiile de cumpărare. Factorii-cheie pentru succesul acestei forme de marketing sunt autenticitatea, credibilitatea și expertiza podcasterului, în timp ce carisma acestuia are un impact minor.

„Podcasturile sunt un instrument de marketing care redefinește modul în care brandurile se conectează cu publicul lor. În contextul pieței românești de podcasting, aflată în expansiune, ele oferă oportunități unice de a crea conexiuni autentice.”, a declarat prof. Ovidiu I. Moisescu, coautor al studiului.

Conform Statista și YouGov, România se află printre țările cu cel mai ridicat consum de podcasturi la nivel global, cu jumătate din populație dedicând peste o oră pe săptămână acestui tip de conținut. În acest context, cercetătorii recomandă brandurilor să colaboreze cu podcasteri de încredere și bine informați, pentru a maximiza impactul mesajelor comerciale.

Studiul integral poate fi consultat AICI.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/