STPT are datorii uriașe. Viceprimarul Tabără: „Trebuie o reorganizare pentru a evita insolvența și falimentul”

stpt are nevoie de soferi si vatmani la Timisoara
casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Cosmin Tabără, viceprimarul PNL al Timișoarei, susține că STPT ar fi plină de datorii, care au crescut enorm în ultimul an. Liberalul atrage atenția asupra faptului că dacă societatea nu va fi reorganizată, o paște insolvența și chiar falimentul. „Suntem în aceeași situație ca la Colterm”, a avertizat Tabără.

Cosmin Tabără, viceprimarul PNL al Timișoarei, a vorbit în cadrul unei conferințe de presă despre situația dezastruoasă în care s-ar afla STPT. Așadar, liberalul spune că Societatea de Transport Public Timișoara este în prag de insolvență, având datorii tot mai mari.

STPT nu este o societate pe care să o neglijăm. STPT este în prag de insolvență, este o societate care trebuie dezvoltată, restructurată și adaptată la nevoile actuale, la ce înseamnă transportul în comun în momentul de față. STPT funcționează și merge pe un sistem vechi, construit acum zeci de ani, fără a se ține cont de nevoile din dezvoltarea urbană din momentul de față. Aici trebuie un plan întreg adoptat și clar făcut. Cred că trebuie făcută o strategie de dezvoltare, o reorganizare a societății, pentru a evita insolvența și falimentul, pentru că suntem în aceeași situație ca și Colterm. Și dacă acum o tratăm cu indiferență, peste câtva timp, și nu vorbesc prostii când spun de riscul de intrare în insolvență. (…) Datoriile STPT-ului în 2022 au crescut cu 40 milioane lei, adică cu 45% față de anul trecut”, a afirmat Cosmin Tabără.

Mai mult, viceprimarul Timișoarei spune că ratele către ANAF au fost pierdute de trei ori în acest an de către STPT, în ianuarie, februarie și august, plus că angajații își primesc banii cu întârziere în fiecare lună.

O altă situație tristă și care face ca STPT să nu funcționeze așa cum trebuie și cum ne dorim este faptul că au plecat foarte mulți șoferi în anul 2022, raportat la 2021. Sunt aproximativ 40 de șoferi în minus, personal specializat în cadrul societății de care ai nevoie. Este un lucru trist și știți la ce duce? La reducerea unităților din trasee. În cursul anului 2022 au fost reduse cu 15 mijloace de transport față de 2021, de la 165 la 150. Acest lucru produce întârzieri și aglomerații”, a detaliat liberalul.

promovare banner maxagro Muzeul TM

În aceste condiții, Cosmin Tabără a anunțat că, alături de colegii săi liberali, nu se va mai baza pe conducerea USR a Primăriei Timișoara că va găsi soluții, așa cum s-a angajat că va face și la Colterm.

Eu și colegii mei consilieri locali vom urmări cu atenție tot ceea ce se petrece acolo, pentru că am stat oarecum și am lăsat la îndemâna colegilor noștri Coltermul, că știu ei să rezolve, și am văzut unde s-a ajuns. În cazul STPT-ului nu vom mai sta atât de liniștiți pentru că vedem ce se întâmplă, mai ales că în transportul public s-au făcut investiții majore în ultimii ani”, a adăugat viceprimarul PNL al Timișoarei.

 

1000x100 (2) STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/