Stop reclame la jocuri de noroc! Campania Forța Dreptei ajunge în Timiș

hand with a magnet attracts money from people. tax collection. crowdfunding, finding finance for business startups. fraud phishing, misappropriation. corruption and bribery. taxation, fees penalties
untitled design set 970x90 px

În luna iunie va debuta și în județul Timiș campania de interzicere a publicității la jocurile de noroc. Aceasta a fost inițiată de tinerii din Forța Dreptei. 

La sfârșitul lunii martie, la Senat a fost depusă o inițiativă prin care se dorește interzicerea publicității la jocurile de noroc. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul publicității pentru jocurile de noroc a fost inițiată de 14 deputați și senatori neafiliați, membri ai Forța Dreptei, printre care și deputatul de Timiș Claudiu Chira.

„Prin publicitate, jocurile de noroc sunt prezentate ca un comportament și o activitate acceptabile din punct de vedere social și cultural. Această situație dăunează mai mult grupurilor vulnerabile precum minorii, tinerii și persoanele dependente de jocurile de noroc. (…) Dependența de jocuri de noroc este o boală. Deși prea puțini o văd așa. De aceea, în afară de un studiu plătit de industrie în 2016, nici nu există statistici naționale actualizate pentru cei care se confruntă cu o astfel de adicție. Însă psihiatrii spun că cel puțin 7 din 10 dependenți de pariuri sau jocuri de noroc care se lasă revin la vechiul obicei.”, se arată în expunerea de motive a inițiatorilor.

Tinerii din Forța Dreptei au organizat și o campanie de sprijinire a acestei inițiative menită să prevină dependența de jocurile de noroc. Aproximativ unul din trei jucători lasă comportamentul lor de joc să fie influențat de publicitate, atât stradală, cât și în audiovizual, spun ei.

„Un studiu belgian arată că: 74% dintre cetățeni cred că publicitatea încurajează oamenii să parieze. 54% dintre cetățeni cred că publicitatea îi face pe oameni să gândească mai pozitiv despre jocurile de noroc. În plus, 11% dintre cetățenii care nu au participat în niciun fel la jocuri de noroc spun că, datorită influenței publicității, ar dori să joace în viitor. În rândul studenților, această cifră crește la 14,8%, în rândul celor de 25-34 de ani la 17,3% și în rândul persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă la 28,9%. Publicitatea pentru jocurile de noroc este omniprezentă! La televizor, la radio, pe rețelele de socializare, în timpul competițiilor sportive, în stradă. O astfel de publicitate este un pericol pentru sănătatea publică și pentru societate.”, se arată pe site-ul dedicat campaniei.

În Timiș, campania va debuta luna viitoare, iar responsabili de susținerea inițiativei aflată în dezbatere parlamentară sunt președinții organizațiilor de tineret Forța Dreptei din Timiș și Timișoara, Răzvan Petcu, respectiv Radu Cruceru.

Proiectul inițiat de parlamentari a fost avizat favorabil de Consiliul Legislativ și Consiliul Economic și Social. După ce senatorii se vor pronunța, documentul va ajunge pe masa deputaților, Camera fiind for decizional.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/