Amplele lucrări de modernizare a liniei ferate Caransebeș – Timișoara – Arad presupun transformări mari și la Lugoj.
Acestea cuprind amenajarea peroanelor, liniilor ferate, construirea de noi pasarele în locul celei vechi deja demolate, realizarea de pasaje rutiere etc. Printre acestea se numără și construirea unei noi gări a municipiului, care va fi o clădire modernă, luminoasă, la standarde europene.
„Mă bucur că proiectul privind infrastructura feroviară pe raza municipiului Lugoj prinde contur, implicit poarta de intrare în municipiul Lugoj, noua gară. Aceasta va avea o nouă față, este un proiect modern și sunt ferm convins că, așa cum ne-am asumat cu toții, la preluarea mandatului, împreună vom reconstrui Lugojul și vom da o nouă față municipiului nostru”, spunea Călin Dobra, primarul municipiului Lugoj.
Construcția gării noi este estimată că va dura doi ani.
Întrebat despre stadiul actual, edilul șef ne-a declarat că „gara se va demola. Deocamdată, am dat aprobarea de a se realiza o gară provizorie pe strada Bîrzavei. Am dat aprobarea pentru realizarea acestei gări temporare, care va fi din containere. Asta este valabil pe perioada când se va construi noua gară a municipiului Lugoj”.
Construcția noii gări din Lugoj face parte din proiectul finanțat prin PNRR pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, care are o valoare 8.774.734.777,16 lei (fără TVA).
Lucrările cuprind patru segmente: lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39,56 km) cu 6 stații de cale ferată, 12 poduri, 19 podețe; lotul 2 Lugoj – Timișoara Est (53,91 km), cu 7 stații de cale ferată, 11 poduri și un pasaj superior; lotul 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj (13,86 km), cu 5 stații de cale ferată, 3 poduri, 3 podețe, 4 pasaje superioare și 5 pasaje inferioare și, în fine, lotul 4: Ronaț Triaj – Arad (51,86 km), cu 5 stații de cale ferată, 6 poduri, 30 de podețe, 5 pasaje superioare și 11 pasaje inferioare.