Începând de astăzi și până în 28 aprilie, unitățile administrativ-teritoriale din țară se pot înscrie în Programul Rabla Local, demarat la nivel național de Administrația Fondului de Mediu.
În Caraș-Severin au anunțat că se înscriu în acest program Primăriile Reșița și Caransebeș. Primarul Ioan Popa a precizat că s-a solicitat finanțare pentru casarea a 500 de autoturisme la Reșița. În ceea ce privește municipiul Caransebeș, reprezentanții administrației locale au transmis că s-au făcut solicitări pentru 100 de rable.
Rabla Local este programul prin care românii pot casa mașini mai vechi de 15 ani. La nivel național, programul are un buget de 240 de milioane de lei, este derulat de Administrația Fondului de Mediu (AFM) și implementat, la nivel local, cu ajutorul unităților administrativ-teritoriale.
Cuantumul finanţării şi condiţiile de acordare a acesteia
AFM acordă stimulentul pentru casare, cu titlu de finanţare, fără a depăşi suma de 2.400 de lei pentru fiecare autovehicul uzat casat în cadrul programului. De cealaltă parte, UAT-urile acordă stimulentul pentru casare, cu titlu de finanţare, fără a depăşi suma de 600 de lei pentru fiecare autovehicul uzat casat în cadrul programului. Totalul stimulentului oferit pentru un autoturism casat este de 3.000 de lei.
Ce criterii trebuie să îndeplinească autoturismul pentru care se solicită casarea?
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este înregistrat în evidențele fiscale ale delegatului;
b) la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricației, se consideră an de fabricație anul înmatriculării;
c) are norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
d) conține componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație.
Important de menționat este că înscrierile se vor face pe platforma dedicată pusă la dispoziție de AFM (cererile depuse la primării nu scutesc solicitantul de obligația de a se înscrie în platformă).
Platforma de înscriere pentru solicitanți va fi deschisă după validarea contractului de finanțare dintre AFM și unitățile administrativ-teritoriale înscrise în program.