Semnarea contractului pentru construirea Centurii Timișoara Vest este tot blocată. Contestațiile au ajuns până la Curtea de Apel București.
După ce, în iulie, ministrul Transporturilor anunța că a găsit antreprenorul care să ridice varianta de ocolire, au apărut două contestații. Firmele Antrepriza Reparații și Lucrări (ARL) Cluj și Precon nu au fost mulțumite de rezultat.
Apoi, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat un verdict favorabil, în parte, Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ce desemnase câștigătoare firma NUROL INSAAT VE TICARET AS. Însă companiile contestatare au mers ai departe și au atacat în instanță decizia CNCS.
„Legat de VO Timișoara Vest: în momentul de față, au fost introduse 2 plângeri împotriva deciziei CNSC și se așteaptă decizia definitivă a Curții de Apel București”, a transmis pentru Express de Banat, reprezentanții CNAIR.
Primul termen de judecare a plângerilor este 31 octombrie 2024. Așadar, chiar dacă procesul se va încheia anul acesta, lucrările vor întârzia. Există două scenarii: câștigă CNAIR și se semnează conractul, Compania de Drumuri pierde și atunci se poate relua toată procecdura. Centura Timișoara Vest va avea aproape 14 kilometri și 4 benzi. Costul se ridică la 1,41 miliarde de lei, fără TVA. Odată semnat contractul, constructorul va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Varianta va asigura legătura între actualele centuri Timișoara Nord și Timișoara Sud și astfel orașul de pe Bega va avea un inel de ocolire complet.