Administraţia locală a oraşului Anina se confruntă cu situaţii îngrijorătoare. Una dintre probleme este faptul că banii care ar trebui să alimenteze bugetul local nu ajung la primărie din cauza lipsei personalului.
O problemă des întâlnită la nivelul judeţului Caraş-Severin este, de obicei, criza personalului din instituţii. Acest aspect apare şi în Primăria Oraşul Anina, necesitând o rezolvare urgentă, pentru că banii care ar trebui să alimenteze bugetul local nu ajung la primărie. La cei aproximativ 7.500 de locuitori ai oraşului, prefectura a alocat administraţiei locale Anina 73 de posturi. Din păcate, dintre acestea, doar 51 sunt ocupate. Astfel, pentru ca serviciul de impozite şi taxe să poată încasa în mod eficient banii, primăria are nevoie de cel puţin încă patru angajaţi ca să umple birourile.
„O ducem rău la personal, pentru că avem doar 51 de persoane din cele 73 programate de prefectură. Asta înseamnă lipsa a 22 de oameni şi, pentru noi, asta e mult. Nu ne-ar mai trebui decât vreo patru prin birouri, ca să completăm şi să putem veni în slujba cetăţeanului normal. Restul, 17 oameni, aş avea nevoie pe drumuri, pe parcuri, pe zone verzi şi altele”, a declarat pentru Express de Banat Gheorghe Românu, primarul oraşului Anina.
În ceea ce priveşte personalul medical, Anina stă bine la capitolul acesta. În momentul de faţă, în oraş sunt trei medici de familie, fiecare repartizându-şi pacienţii cum se cuvine.