Situația echipei de baschet SCM Timișoara, în aer! Doar o parte a datoriei din 2015 s-a plătit

Iubitorii baschetului din Timișoara rămân în continuare cu emoții, deoarece echipa din cadrul clubului SCM nu și-a achitat toată datoria de 150.000 de euro. Termenul dat de FIBA era data de 15 iunie, dar reprezentanții clubului spun că Federația le-a dat o păsuire, până la data de 1 iulie. Primarul Nicolae Robu a declarat însă că nu poate da niciun sprijin din bani publici! 

Directorul clubului SCM, Radu Țoancă, spune că s-au plătit 51.000 de euro din bani strânși din sponsorizări, prin ONG-ul creat în acest sens pentru echipa de baschet și 20.000 de euro din conturile SCM-ului. De asemenea, spune că s-au mai obținut 155.000 de lei, dar care nu putea preciza dacă s-au convertit în euro și plătit. Așadar, s-a plătit cert mai puțin de jumătate din suma datorată jucătorilor Hristo Nikolov, Derrick Low, Nenad Milosevic și Kyle Shilloh. Țoancă speră să-l convingă pe primar! „Acum s-a terminat ședința Biroului Federal. Ne-au păsuit până la data de 1 iulie. La FIBA a trimis avocatul jucătorilor hârtie, cum că am început să plătim. Le-am cerut să ne trimită o hârtie cu decizia. Mâine dimineața (n.r. miercuri) voi merge la Primărie să vorbesc cu domnul primar. Sunt sigur că va înțelege”, ne-a declarat Radu Țoancă.

Marți, în cadrul conferinței de presă săptămânale de la Primărie, Nicolae Robu a precizat că nu poate sprijini la achitarea datoriei create în 2015, deoarece Primăria nu dispune de lichidități. Miercuri, când clubul a pierdut ultimul proces, inițial au cerut două treimi din sumă Primăriei, adică 100.000 de euro. Îmi este imposibil să aloc acum 100.000 de euro, cât s-a cerut. Avem scadențe la Banca Europeană de Investiții, la Banca Mondială, la BCR, la Ministerul Finanțelor Publice, la certificatele pentru monoxidul de carbon, la reeșalonarea datoriei din TVA, de 68 de milioane de euro, neplătit de administrația precedentă. Sunt șase-șapte lucruri importante. Vom da în continuare când vor veni următoarele cote defalcate din impozitul pe venit. Asta înseamnă 10 iulie. Până atunci, sumele care ne intră sunt mici, 200-300-400 de mii pe zi”, a precizat Robu.

Așadar, ca echipa să poată fi înscrisă în competițiile seniorilor, sunt două soluții. Fie se găsesc sponsorizări și se achită tot din bani privați, fie primarul acceptă plata din banii instituției. Acest lucru însă nu depinde atât de edil, cât de lichidități, improbabil să fie numeroase!