Sesizările cetățenilor vor fi luate mai în serios de către Primăria Timișoara. Instituția anunță că lansează o nouă platformă de reclamații, iar cele vechi vor fi închise. „Deschidem un nou capitol pentru primărie și eliminăm o problemă foarte veche, prin care sesizările primeau un răspuns, dar apoi nu erau trasate sarcinile și problema rămânea nerezolvată”, a precizat Dominic Fritz.
Primăria Timișoara informează că lansează o nouă platformă de sesizări, disponibilă în primă fază pe browser și în testare ca aplicație mobilă. Așadar, platformele vechi de depus sesizări online vor fi închise.
„Noua platformă va transparentiza administrația locală mai mult decât oricare altă schimbare pe care am adus-o până acum și ne va aduce orașul în rândul orașelor europene, cu un serviciu public ușor de urmărit și care să ajute cetățenii. Deschidem un nou capitol pentru primărie și eliminăm o problemă foarte veche, prin care sesizările primeau un răspuns, dar apoi nu erau trasate sarcinile, nu era integrată cererea în procedurile interne și problema rămânea nerezolvată. Sunt unele probleme din oraș pe care oricine poate înțelege că nu le putem rezolva în 30 de zile, așa cum ne cere legea să dăm un răspuns, cum ar fi, de exemplu, să reparăm o stradă. Acolo trebuie să o includem în planul de reparații, să alocăm un buget sau chiar să pornim demersurile pentru o investiție. Problema pe care o aveam înainte era că astfel de sesizări primeau răspuns și cu asta se închidea povestea. De azi, însă, problema nu mai dispare în neant, ci este fie rezolvată, fie intră într-un plan mai amplu și va fi rezolvată alături de alte probleme similare”, a afirmat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.
Platforma de sesizări va putea fi accesată AICI sau de pe pagina primăriei la secțiunea de sesizări. Aplicația mobilă este în variantă de test, iar toți timișorenii care doresc să contribuie la îmbunătățirea ei se pot înscrie printr-un formular disponibil AICI! Aplicația mobilă va fi apoi disponibilă pe Google Play și App Store.
„Intrăm într-un nou film de soluții digitale. Platforma face parte dintr-un ecosistem mai larg de soluții la care lucrăm pentru a transforma administrația într-una mai prietenoasă cu utilizatorii și mai transparentă. În spatele interfeței se află noi proceduri, noi moduri de lucru și noi tehnologii pe care le integrăm în primărie. Totul pentru a rezolva mai eficient problemele Timișoarei”, a explicat Valentin Mureșan, consilier personal al primarului pentru transformare digitală și smart city.
Potrivit Primăriei Timișoara, noua platformă are o interfață modernă, care include o hartă de unde pot fi vizualizate sesizările cetățenilor.
„Tehnologiile folosite vor asigura o interfață îmbunătățită, iar în instituție sistemul va asigura un proces mult mai facil de analiză a sesizărilor pe cartiere, pe tipuri de problematici și structuri administrative care trebuie să colaboreze pentru rezolvarea problemelor sesizate. Această platformă este primul punct de contact unic dintre primărie și cetățean, iar cetățeanul va primi răspunsul la sesizare direct prin SMS, dar și prin email. Sesizările vor putea fi urmărite și de pe platformă, împreună cu corespondența cu Primăria Municipiului Timișoara în demersurile pentru rezolvarea acestora. Odată ce un utilizator adaugă o sesizare nouă în platformă, aceasta va fi trecută ca fiind „depusă” până când funcționarul public responsabil o deschide, urmând ca apoi angajații primăriei să verifice situația din teren și să traseze sarcinile pentru rezolvarea acesteia. Dacă situația transmisă de un cetățean nu ține de competența primăriei, ci de a unei alte instituții, atunci aceasta va fi redirecționată către instituția cu competență în domeniu”, au detaliat reprezentanții instituției.