Serviciile de apă-canal, tot în grija „muribundei” societăți Meridian 22

Serviciile de apă și canal din Lugoj rămân deocamdată în grija societății locale Meridian 22, chiar dacă se află în insolvență și abia face față avariilor.

Preluarea serviciilor de alimentare cu apă și canal la nivelul municipiului Lugoj de către Aquatim a fost anunțată încă de pe vremea fostei administrații a orașului. Deși în ultimul an s-au făcut pași mari pentru înlocuirea operatorului local Meridian 22 cu cel regional Aquatim, transferul încă nu este realizabil și greul apasă tot pe mult încercata societate lugojeană, care, aflată în insolvență și cu un număr limitat de personal, abia face față avariilor de zi cu zi.

În aceste condiții, vineri, 20 octombrie, consilierii lugojeni sunt chemați să voteze prelungirea contractului de delegare a gestiunii celor două servicii esențiale pentru oraș, ceea ce va ține în viață Meridianul pentru încă trei luni cel puțin, maximul fiind de jumătate de an.

De ce nu se poate face încă transferul către Aquatim?

În primul rând, anvergura activității pe care Aquatim o va desfășura la Lugoj necesită neapărat un sediu. Primăria va trebui să asigure un spațiu corespunzător în care să funcționeze aparatul administrativ al sucursalei.

Aquatim solicită transmiterea listelor de inventar cu patrimoniul Meridianului și a listei cu litigiile aflate în derulare. De asemenea, solicită includerea în bugetul de venituri și cheltuieli aferent anului 2004 a sumelor necesare achiziției de contoare pentru asociațiile de proprietari, pentru întocmirea de studii și proiecte tehnice,  pentru lucrări de investiții etc.

Societatea timișoreană mai dorește, printre altele, informații legate de investițiile aflate în derulare, cu termenul lor de realizare și sursa de finanțare.

Printre alte cerințe, se numără și statutul patrimoniului transmis în folosință către Primărie și dacă mai există clădiri și terenuri neîntabulate.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/