Senneville, o afacere de familie dulce cu note regale franțuzești! [FOTO]

Cu siguranță ai avut de multe ori poftă de ceva dulce! De la faimoasele deserturi franțuzești până la produsele tradiționale de panificație, toate îți vor încânta papile gustative dacă intri în lumea Senneville. O cofetărie cu istorie de peste 25 de ani, un business pornit de o generație și dezvoltat ca brand de o alta. Echipa Express de Banat a stat de vorbă cu fondatorul Senneville, David Alb, tânăr antreprenor care a preluat afacerea de la bunicul său și a crescut-o. Acum gustul Senneville se află pe buzele tuturor!

Senneville este o afacere dulce de familie, din Timişoara, aflată la a treia generaţie. Businessul a pornit în 1993, ca brutărie, cu doar 6 oameni.

„E un business de familie. Când bunicul meu a ieșit la pensie a vrut să aibă o activitate și așa a început partea de brutărie. A ținut un business la nivel foarte mic, unde lucra doar el cu bunica mea. Mai apoi, i-a implicat pe mama și pe tatăl meu. Lucrau ei între ei. Livrau pe zone.”, a spus  David Alb.

Cu toate că era o afacere de familie, David Alb nu a vrut să se implice, până la un moment dat. După mai mulți ani petrecuți în domeniul vânzării a înțeles care e nevoia pieței și a decis să facă o schimbare. La mai bine de 20 de ani distanță de la primul produs de brutărie vândut de bunicul său, fondatorul companiei Senneville a apelat la profesioniști în domeniul patiseriei/cofetăriei, care au realizat deserturi pentru Casa Regală a României și cea a Marocului.

„În 2014 a fost momentul în care ne-am decis să ne implicăm și să îl ducem la un alt nivel. Făcusem cosmetice, asigurări, vânzări, aveam ceva bani strânși și am zis că afacerea este una de viitor. Ne-am adus, în Timișoara, un cuplu de clujeni, care aveau experiență de 15 ani în domeniu. Ea a fost profesor de patiserie/cofetărie în Maroc. Tot ea ne-a făcut rețetele și tot sistemul. Am vrut pe cineva din afară, în ideea în care nu am vrut să facem aceleași produse pe care le face toată lumea.”, a precizat fondatorul companiei Senneville.

Prin produsele franțuzești adaptate la gustul românilor tânărul antreprenor a reușit să se diferențieze de alte companii din domeniu. Acum afacerea funcționează în patru unități din Timișoara, având o cifră de afaceri ridicată, însă David Alb nu se oprește aici. Managerul Senneville are în vedere deschiderea unei unități și în capitală.

„Am fost primii care au adus mousse-urile și produsele franțuzești în Timișoara, în 2014. Am deschis prima locație în Gheorghe Lazăr, apoi Girocului, Unirii și Iullius Mall. Cifra de afaceri se ridică undeva la 1,5 milioane de euro, marja de profit este de aproximativ 12% și avem în jur de 70 de angajați. Eu am plănuit și deschiderea unui birou de evenimente la București, anul acesta.”, a spus managerul Senneville.

Compania se axează în special pe evenimente private, acoperind în jur de 400 pe an. Cu toate că afacerea este una „efervescentă”, David Alb nu are în vedere să se extindă în afara țării. Motivul? Piața nu este tocmai favorabilă pentru țintele clare Senneville.

„Suntem deschiși la tot felul de oportunități. Pe mine mă interesează partea de evenimente, să am cât mai multe în țară. Nu vreau să deschid locații multe și mici, vreau să deschid locații mari, etalon. Facem bine evenimentele, decoruri foarte frumoase, avem full-service. Noi consiliem clientul, facem produsul, apoi îl livrăm. Am fost primii din Timișoara care au oferit full-service. Vrem să ne extindem în acest fel nu doar în Timiș, ci și pe țară. Avem în fiecare weekend o mașină care pleacă din Timișoara la Cluj, Baia Mare, Brașov. Vrem să atacăm, în primul rând, Ardealul. Aș vrea ca și în lanțurile de magazine să introducem niște produse Senneville special făcute pentru ei. Nu e o idee rea să trec peste hotare, însă evenimentele în România sunt mult mai favorabile. În afara țării nu este o piață atât de bună pentru ele.”, a precizat David Alb.

Ca orice alt antreprenor, și David Alb a întâmpinat momente de cumpănă în afacerea sa. Cu toate acestea, consideră că nu este în măsură să dea sfaturi altora, ci mai degrabă să își spună părerea.

„Suntem oameni și mai sunt momente în care cădem. Nu contează de câte ori pici, ci de câte ori te ridici. Îți aduci aminte de fapt de ce ai început. Sfaturi nu am, dar cred în oameni cu păreri pertinente. Nu dau sfaturi pentru că nu există o rețetă a succesului, nici în business, nici în relații. Eu îți pot spune că în primul rând trebuie să faci, porniri au foarte mulți oameni. Chiar dacă la început nu am avut o viziunea clară, nu am știut clar piața sau unde voi deschide locații, am început să fac. Un antreprenor aflat la început de drum trebuie să își ia inima în dinți și să înceapă să lucreze.”, a spus David.

Nu concurența sau clienții, ci lipsa forței de muncă și sistemul birocratic românesc sunt câteva dintre provocările pe care le întâmpină fondatorul Senneville.

„Provocarea numărul unu este lipsa de personal. Îmi lipesc oameni cu care să dezvolt și îmi lipsesc oameni de producție avizați, cu experiență. Majoritatea personalului pe care îl am l-am calificat la locul de muncă, ceea ce e o problemă. A trebuit să investesc foarte mult în ei, în oameni luați de la zero. Cu toate că e și un avantaj să îți formezi propriii oameni, e foarte greu să crești așa. Noi tot timpul reinventăm, aducem produse noi. Foarte mulți încearcă să facă ce face Senneville, ceea ce ne onorează. Față de momentul în care am pornit, la cinci ani distanță, cred că piața a crescut ca număr de competitori de două, trei ori.”, a precizat antreprenorul.

Produsele Senneville se remarcă pe piață tocmai prin ingredientele naturale, tehnica de lucru și calitatea pe care o oferă.

„Tehnica de lucru este franțuzească adaptată pentru piața din România, respectiv Banat. Ingredientele sunt naturale, de cea mai bună calitate. Nouă nu ne plac scurtăturile, atunci facem totul de la zero, de la aluat, până la creme. Nu vei găsi la Senneville o cremă din budincă cumpărată. Noi facem acea cremă de casă, ca în Banat sau crème pâtissière.”, a precizat fondatorul Senneville.

Clienții care calcă pragul Senneville pot să savureze o cafea alături de produsele de patiserie, brutărie și cofetărie. Ba mai mult, compania își propune să extindă gama de produse și să introducă conceptul de fresh food.

„Fresh food este un concept în care vrem să îmbinăm ideea de a mânca rapid cu mâncarea sănătoasă. Să avem salate, supe-creme, foarte bine gândite de bucătarii care au fost foarte atenți la ingrediente. O să mai avem wrap-uri, sandwich-uri, pâinea va fi făcută de noi din ingrediente naturale. Poți veni dimineață să iei un mic dejun fain, să îți cumperi din locațiile noastre prăjitură pentru acasă, poți să iei un prânz sănătos.”, a spus David Alb.

Mai multe informații despre produsele și serviciile oferite puteți găsi pe pagina oficială Senneville.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/