Senin deasupra Caraș-Severinului! Cel mai mare parc industrial din Banatul Montan, lipit de Banat Airport Caransebeș!

gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Redeschiderea aeroportului din Caransebeș înseamnă o nouă șansă pentru Caraș-Severin. Una uriașă!

Autorizat pentru zboruri de pasageri sau cargo cu aeronave de mai mici dimensiuni, doar pe timp de zi, Banat Airport Caransebeș ar putea să fie mai mult decât un aeroport. Visul a prins aripi pentru Gabriel Olariu, într-adevăr, în sensul că a reușit să repună aeroportul din Caransebeș pe harta aeroportuară a României. Și, de ce nu, în scurt timp, a Europei. Numai că omul de afaceri din Lugoj privește lung în zare, spre un cer mult mai senin. Privește spre un adevărat pol de dezvoltare al județului Caraș-Severin.

„Am început și am dorit să dezvoltăm și alte activități conexe cu un aeroport. Una dintre aceste activități ar fi educația în domeniul aviației. Noi am început acum doi ani, am înființat Liceul Tehnologic Max Auschnitt, primul liceu tehnologic privat legat de domeniul aviației. Avem în vedere ca, la Caransebeș, să fie făcută și dezvoltată Academia de Aviație Banat, o academie de aviație care să pregătească piloți, să pregătească mecanici, să pregătească personal de handling, să pregătească personal de zbor. Sigur, vom putea să facem lucrurile acestea doar cu susținerea autorităților locale și cu contactele care am început deja să le avem la nivelul companiei naționale Tarom, la nivelul altor companii de aviație, la nivelul Institutului Național de Cercetare în Aviație, cu care dorim să colaborăm”, a dezvăluit, în exclusivitate pentru expressdebanat.ro, Gabriel Olariu, omul care s-a încăpățânat să creadă în redeschiderea aeroportului, chiar și atunci când nimeni nu-i dădea vreo șansă.

Banat Airport Caransebeș poate însemna însă mult mai mult de atât. Olariu are planul pe hârtie, mai rămâne să le poată deschide ochii și altora. Și asta pentru că nu poate de unul singur să le facă pe toate. „Dacă vom reuși să ajungem să discutăm la aceiași masă cu autoritățile județene, practic, le voi arăta cum să putem să dezvoltăm un parc industrial chiar lângă acest aeroport. Terenul e generos, e al Consiliului Județean, ar putea foarte bine să fie dezvoltat aici un parc industrial. Terenul poate fi prezentat potențialilor investitori. Propunem ca, odată cu pista, odată cu aerogara, odată cu servicii de a ajunge aici repede și terenuri unde se pot dezvolta diferite business-uri. Sigur, asta nu este treaba noastră, noi așa am preluat aeroportul, cu tot cu terenul ăsta. Trebuie să ne adunăm cât mai repede, să vedem ce poate să ofere această zonă, dar trebuie să ținem cont că, cine vine cu avionul are deja anumite pretenții și, atunci, trebuie să ne uităm la infrastructura turistică de la trei stele în sus. Să vedem ce putem oferi, să punem totul într-un catalog: aeroportul, împreună cu autostrada care acuma vine până la Lugoj, dar și ce am văzut în Master Planul General de Transport,  Drumul Express Lugoj – Caransebeș – Turnu Severin. Fiind un business, avem interesul de a obține profit, dar primul interes este de a crea un posl de dezvoltare aici și de a face zona Banatului de Munte să fie din nou la locul unde trebuie și unde merită”, a mai spus Gabriel Olariu.

Sunt vreo 50 de hectare de teren concesionate către SC Aeroportul Caransebeș de Consiliul Județean și tot acolo are teren și Primăria Caransebeș. Este vorba despre teren ca-n palmă, ideal pentru a ridica o zonă industrială, spune omul de afaceri. „Nouă pentru aeroport nu ne trebuie tot acest teren pe care îl avem concesionat. Suntem dispuși să îl dăm înapoi pentru că, efectiv, nu avem ce să facem cu el”, a explicat Olariu pentru expressdebanat.ro.

Și-ar dori în schimb să obțină aprobarea demolării a două magazii, construite prin 1940, care nu mai sunt folosite în acest moment. Acolo ar vrea să ridice un hangar mare pentru avioanele mari care pot fi aduse la reparații. „Școala este un pol de dezvoltare, cargo este un alt business care se poate dezvolta aici, dezmembrare de avioane este un alt business care se poate dezvolta aici, reparații de avioane e un alt business care se poate dezvolta aici. Toate astea, pe lângă multe altele. Suntem deja în discuții cu mai multe companii mari de aviație, care caută locuri unde să își repare avioanele. Când au auzit de școală, imediat li s-au deschis ochii, pentru că toată lumea căuta personal. Nu te duci să faci reparații într-un loc în care nu ai oameni calificați. Pe lângă o școală de aviație, un centru de reparații este ca o mănușă. Probabil, eu când am prezentat planul de dezvoltare a aeroportului am pus prea mult accent pe autorizarea lui ca și aeroport punct de sosire și de plecare, aterizare și decolare de avioane, dar fără asta nu se puteau celelalte”, a mai spus Gabriel Olariu.

 

Despre Banat Airport Caransebeș, despre primele zboruri de pasageri de pe pista din Caransebeș și multe altele, astăzi, de la ora 18.00, într-un dialog cu Gabriel Olariu, ce poate fi urmărit pe pagine de Facebook ExpressdeBanat!

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/