ARF poate cumpăra cele 37 de trenuri electrice, deoarece are supervizor. Cel puțn 3 garnituri vor lega Timișoara de alte orașe din țară.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a desemnat câștigătorul lictației pentru achiziția serviciilor de supervizare în cadrul contractului de cumpărare a ramelor electrice. A fost nevoie de două proceduri pentru a se ajunge aici. Fără aceste servicii nu s-ar fi putut lua garniturile electrice.
„După finalizarea propunerilor tehnice și financiare al unicului ofertant care a depus documentația de licitație și primirea avizului conform necondiționat de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice, comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației pentru achiziția serviciilor de supervizare în vederea implementării contractului de furnizare a 37 de rame electrice interregionale noi și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri”, a transmis ARF.
Serviciile de supervizare costă 2,5 milioane de lei și se vor întinde pe 51 de luni.
Contractul pentru cumpărarea celor 37 de trenuri electrice a fost semnat în urmă cu mai bine de un an, valoarea lui inițială fiind de 260 de milioane de euro. A fost blocat tocmai pentru că nu s-a găsit și o firmă care să supervizeze achiziția.
Din datele ARF, cel puțin 3 trenuri ar urma să circule în vestul țării, pe rutele: București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Craiova – Timișoara – Arad și Cluj – Timișoara.