Se construiește noul pod feroviar peste Mureș, între Timiș și Arad

santier pod feroviar raul mures

A început construirea noului pod feroviar peste Râul Mureș, care va lega Timișul de Arad. Lucările fac parte din proiectul de modernizare a căii ferate Timișoara Ronaț Triaj – Arad.

Noul pod pe unde vor trece trenurile se ridică la o distanță de aproximativ 1,3 kilometri față de cel existent. Se lucrează pe etape. „Podul este alcătuit dintr-o deschidere de 180 de metri, tip arc metalic cu cale jos cu cuvă de piatră spartă și 9 deschideri de 50 de metri, tip grinzi cu zăbrele cu cuvă de piatră spartă, iar infrastructura acestuia va fi alcătuită din 2 culee și 9 pile”, transmite CFR Infrastrucură Timișoara.

La culeea 1 s-au forat pilonii, s-a turnat egalizarea, urmând montarea armăturii pentru fundația la prima culee. La pila 1 s-au forat pilonii, au fost livrate și sunt în curs de pregatire carcasele de armătură pentru pilele 1 – 6, urmând excavațiile pentru turnarea betonului.

„În vecinătatea podului de peste Mureș se lucrează la podețul de la km 1+908, unde s-a turnat fundația, s-a instalat armătura, iar în momentul de față se finalizează cofragul pe partea stângă. În continuitatea podețului se execută lucrări la terasamentul căii ferate”, mai aflăm de la CFR Timișoara.

Proiectul de modernizare a sectorului de cale ferată Timișoara Ronaț Triaj – Arad va permite trenurilor de călători să circule cu 160 km/h, iar cele de marfă vor merge cu 120 km/h. Reabilitarea celor aproape 55 de kilometri de linii costă 2,184 de miliarde de lei.

Structura viitorului pod feroviar peste Mureș

Structura viitorului pod feroviar peste Mureș

Șantierul CFR Timișoara de la Râul Mureș

Șantierul CFR Timișoara de la Râul Mureș

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/