Se caută un brand turistic pentru Banatul Montan

Fundația Activity din Reșița continuă activitățile specifice din cadrul proiectului „Provocare și oportunitate în dezvoltarea turismului în teritoriul nostru comun”, cu încercarea de identificare a unui brand turistic al Banatului Montan, dar și stabilirea unor obiective turistice importante din Banat.

În luna ianuarie sunt programate, la Reșița, două workshop-uri pe această temă, unul pentru mediul de afaceri, programat pentru data de 16 ianuarie și unul pentru reprezentanții mass-media, aceștia având și ei un rol important în promovarea turistică a Banatului, care va avea loc pe data de 18 ianuarie.

„Manifestările sunt organizate în cadrul proiectului «Challenge and opportunity for tourism development in our common county», un proiect finanțat pe programul INTERREG IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia”, a spus Marius Lengyel, purtătorul de cuvânt al Fundației Activity.

Proiectul are ca obiectiv îmbunătățirea standardelor de calitate a vieții în regiunea proiectului prin promovarea turismului tematic, susținerea și extinderea rețelei de cooperare durabilă între operatorii de turism din zona transfrontalieră și simularea dezvoltării turismului.

În cadrul aceluiași proiect, Fundația Activity a desfășurat mai multe activități și în anul 2017, cum a fost marcarea Zilei Mondiale a Turismului, o vizită la Monumentul Turismului din Rusca Montană, o expoziție culinară și marcarea Zilei Dunării la Moldova Nouă.

Printre rezultatele așteptate ale proiectului se numără realizarea a 7 trasee turistice marcate și dotate cu mobilier specific în regiunea transfrontalieră. „Eu aș vrea ca unele dintre ele, cele de la Moldova Nouă, să fie dotate cu mobilier stradal făcut din lemn și de cineva cu certificat de producător tradițional”, a spus Nadia Potoceanu, președintele Fundației Activity.

Fundația spune că se va mai realiza o aplicație IT cu informații despre obiectivele turistice din Banat, pentru PC și smart-phone, realizarea unui film despre turismul medical și religios, dar și a 100 de CD-uri care descriu obiectivele turistice românești și sârbe și legenda lor.

În cadrul acestui proiect, 40 de persoane (profesioniști, femei și tineri) vor fi instruite pentru meșteșuguri specifice și munca în turism. Parteneri în proiect sunt Primăria Veliko Gradiște din Republica Serbia și Primăria Moldova Nouă.

CITEȘTE ȘI: Provocare și oportunitatea dezvoltării turismului în teritoriul nostru comun

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/