Se ajunge mai rapid din alt județ în capitala Banatului decât se traversează Timișoara!

Transportul public în Timișoara se face cu viteza melcului! Pentru că e cald, pentru că vatmanii și șoferii de autobuz au și ei concedii, pentru că oamenii vin și pleacă, iar GPS-ul mai dă erori! 

Unul dintre aspectele criticate de timișoreni este transportul public, unul care nu reprezintă o alternativă reală la mașina personală sau la utilizarea taxiului. Mijloacele de transport în comun circulă destul de rar, o parte a tramvaielor sunt încă într-o stare deplorabilă, (le așteptăm pe cele noi!), iar aplicația electronică are și ea multe rateuri. În plus, unele tramvaie au afișat greșit numărul, situație trăită de reporterul Express de Banat, care, pentru a ajunge sâmbătă la meciul Ripensia-UTA cu transportul public, a făcut mai mult decât colegii din presa arădeană!

Sâmbătă, de la ora 11, pe arena Electrica din cartierul Fabric, s-a disputat derby-ul dintre Ripensia și UTA. Reporterul Express de Banat a plecat de acasă la ora 9:35, din zona Steaua și a ajuns la stadion la 10:40; așadar, a avut nevoie de 65 de minute pentru a ajunge la destinație. Drumul a implicat mersul cu autobuzul 33 până în centrul orașului. De acolo, a venit un tramvai ce avea afișat că este linia 1, dar, de fapt, era linia 6! Cu vehiculul pe șine, drumul a continuat până în Piața Traian, de unde a urmat îmbarcarea într-un tramvai 1 „pe bune” și ocolirea cartierului Modern pe la stația meteo. Drumul scurt era cu tramvaiul 2, de doar trei stații, dar asta înseamna aproape jumătate de oră de așteptare, conform panoului electronic din stații!

Distanța parcursă de un timișorean din Steaua până la Stadionul Electrica ar fi, conform site-urilor ce măsoară distanțele rutiere, de 7 km, pe ruta cea mai scurtă, nu cea a tramvaielor. Ei bine, o mașină cu jurnaliști arădeni a plecat în aceeași dimineață la ora 9 din cartierul Micălaca al orașului de pe Mureș, așadar, nicidecum din partea de sud a orașului vecin, și a ajuns la stadionul Electrica, pe autostrada, la 9:50! Colegii noștri din alt oraș au ajuns la destinație în 50 de minute, cu 15 mai puțin decât i-a luat unui jurnalist timișorean, deși distanța e de 60 de km! Am încercat să discutăm cu directorul Societății de Transport Public Timișoara despre aceste probleme, dar, din păcate, Nicolae Bitea este plecat în concediu.

Explicații am primit de la purtătorul de cuvânt al instituției, Cosmin Bradu. „Vara, timpii de așteptare cresc semnificativ, pentru că este și perioada concediilor. Uneori, sunt și probleme pe linie, ceea ce face ca tramvaiele să nu ajungă la ora afișată pe tabelele electronice. Noi facem angajări permanente, în ultimele luni am angajat între 70-80 de oameni. Avem și noi problema forței de muncă, este un flux continuu, oamenii mai și pleacă.”, a explicat Bradu, care a admis că situația ar putea fi mai bună pe anumite linii, mai ales pe liniile 1 sau 2 de tramvai.

Tramvaiul cu număr greșit, o problemă

Reprezentantul SPTP a precizat că dacă sâmbătă-dimineața un tramvai 6 a circulat având afișat că este linia 1, atunci, e într-adevăr, o problemă. Întrebat de situație, vatmanul i-a explicat sâmbătă reporterului că problema e legată de afișarea electronică a tramvaiului Armonia. „Dacă este așa, avem o problemă. Într-o astfel de situație, vatmanul ar trebui să coboare la fiecare stație și să le spună călătorilor ce tramvai este, de fapt. Pentru că urci și te trezești că ajungi în altă parte.”, a precizat Cosmin Bradu.

În ultimul timp, timișorenii sunt nemulțumiți și că aplicațiile telefonice care arată când vin mijloacele de transport în comun nu prea mai au o precizie grozavă. „Aplicațiile nu sunt ale noastre. Ele normal se bazează pe GPS. Mai poate fi și situația când există probleme pe traseu și un tramvai sau autobuz nu mai ajunge la timpul indicat.”, a punctat Cosmin Bradu, care a admis că și sistemul e deja învechit, cu peste zece ani, și că totul depinde și de banii de care dispune societatea.