Conducerea Consiliului Județean Timiș și-a dat seama că are nevoie de 14 din cele 20 de posturi desființate anul trecut, prin introducerea noii organigrame. Este vorba despre posturi în mare majoritate tehnice. Acestea vor fi ocupate prin transfer sau în urma organizării unor concursuri.
Anul trecut, președintele Alin Nica motiva reducerea posturilor astfel: „Promovez o gândire orientată spre rezultat, nu spre a face hârtii și maculatură. Nu am urmărit o epurare politică a instituției. Bătălia pe care o vom duce este atragerea de inteligență în instituție, de atragere de competență în instituție. Nu atât pe bani se va da bătălia, ci pe oameni. Am mărit numărul de posturi de debutanți care să asigure schimbul de generație în administrația publică județeană. Din cele 267 de posturi vom rămâne cu 247, asta însemnând o reducere de posturi de 7,5%.”
Prin reorganizarea din luna martie a anului trecut, CJ Timiș anunța economii la buget de 2,5 milioane de lei, spre exemplu, prin desființarea a 3 posturi de directori.
„La fel au mai fost și alte posturi transformate, convertite. Chiar dacă anul trecut am tăiat 20 de posturi, anul acesta am reînființat 14, în marea majoritate tehnice, pentru că ne-am dat seama că pentru a livra rezultate concrete mai ales pe partea investițiilor trebuie să avem oameni pregătiți și mă refer aici la serviciul de Investiții, Direcția de Poduri și Drumuri Județene, Serviciul Managementul Proiectelor, Compartimentul de Mediu. Aceasta este viziunea noastră. E adevărat, a crescut și bugetul consiliului județean anul acesta, deci, per capita, noi ne situăm la un nivel mai mic salarial, dacă luăm raportat la buget, față de anul trecut.”, a declarat Marian Vasile, administratorul public al județului Timiș.
Pentru 2022, CJ Timiș a bugetat aproximativ 37 de milioane de lei pentru cheltuielile de personal. Suma include și posturile vacante, indemnizația consilierilor județeni, anumite delegări, comisii. CJT are acum 231 de posturi ocupate, dintre care 3 sunt poziții de demnitate publică.