Scandal între Primăria Timișoara și administratorul judiciar al Colterm pe tema unor facturi

colterm a primit bani de la primaria timisoara

Un scandal imens a izbucnit între Primăria Timișoara și administratorul judiciar al societății de termoficare Colterm, subiectul fiind plata unor facturi. Astfel, administratorul judiciar susține că primăria trebuie să achite 2,3 milioane lei, în timp ce municipalitatea transmite că este cu plățile la zi.

Consorțiul de firme care a fost numit de către instanță ca administrator judiciar al Colterm a reușit să intre în conflict cu cei din conducerea Primăriei Timișoara. Prin intermediul unui comunicat de presă, administratorul judiciar a anunțat, vineri, că instituția are de achitat o sumă de 2,3 milioane de lei pentru facturile emise pentru furnizarea de apă caldă și căldură, bani care ar trebui plătiți până la sfârșitul zilei.

De asemenea, vă aducem la cunoștință că instituțiile aflate în subordinea Municipiului Timișoara figurează cu debite de plată către Colterm SA în cuantum de 2.847.021,58 lei și de 5.922.991,40 lei conform situațiilor facturilor neachitate la data de 25.02.2022. Vă rugăm să efectuați demersurile legale ce se impun pentru a fi plătite aceste sume de urgență. Facem precizarea că debitoarea Colterm SA – în insolvență nu deține disponibilitățile bănești necesare pentru plata consumului de gaz aferent zilelor următoare, existând astfel un risc major nu doar de creștere a penalităților, dar inclusiv de eliminare din piață de către Transgaz Mureș SA”, informează administratorul judiciar.

Mai mult, consorțiul de firme a atașat și documentele care conțin datoriile tuturor instituțiilor publice către Colterm, inclusiv a celor care nu se află în subordinea Primăriei Timișoara.

Pe de altă parte, Primăria Timișoara susține că este cu plățile la zi și că doar în primele trei luni ale acestui an a virat către Colterm 82 de milioane de lei.

În ceea ce privește instituțiile care sunt cu adevărat în subordinea Consiliului Local Timișoara sau a primăriei și cărora Colterm le-a emis facturi, facem precizarea că acestea au autonomie financiară, birou de contabilitate și directori care decid plata acestora, drept urmare adresa trebuie să fie înmânată lor. Nu în ultimul rând, administratorul judiciar a descoperit facturi pentru lucrări efectuate chiar și în 2017, deci în urmă cu cinci ani, pentru care însă nu există procese verbale de recepție, facturi care au fost emise abia anul trecut. În lipsa acestor procese verbale de recepție, plata acelor facturi este nelegală. Astfel, Primăria Timișoara își reafirmă angajamentul de a susține termoficarea centralizată în municipiu și a demonstrat cu vârf și îndesat acest lucru, virând doar în primele trei luni ale anului aproximativ 92 de milioane de lei către această companie. În plus, au fost virate în avans și subvențiile pe luna aprilie, Primăria Timișoara fiind astfel cu toate plățile la zi. Însă orice susținere trebuie să aibă o bază legală, municipalitatea neputând să achite facturi ale unor instituții de învățământ superior, religioase sau pentru instituții aflate în subordinea altor autorități centrale și locale, cum ar fi Ministerul Apărării Naționale sau Consiliul Județean Timiș, cum eronat pare a crede administratorul judiciar”, a transmis Primăria Timișoara.

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/