Primăria Reșița a semnat astăzi contractul de lucrări cu asocierea de firme care a câștigat licitația pentru amenajarea unei alei de promenadă pe malul Bârzavei și construirea a șase poduri metalice peste râul cu același nume.
Asocierea formată din SC Tehnodomus SRL (Arad) și Electroechipament Industrial SRL (Reșița) se va ocupa de execuția lucrărilor cuprinse în cadrul proiectului european: „Realizarea unei legături între nucleele urbane Govândari și Centrul Civic al Reșiței – promenadă și pasarele”. Semnarea contractului de execuție a lucrărilor a avut loc, astăzi, la sediul Primăriei Reșița.
„Este un contract important, care se referă la regenerare urbană, prin realizarea unor căi de circulație de mobilitate urbană alternativă: promenadă, piste de bicicletă, iluminat public și șase pasarele pietonale metalice, care se vor realiza pe cursul Bârzavei, începând din zona Lunca până în Govândari, în apropiere de Kaufland. În urma licitației, câștigător a fost declarat o asociere între societatea Tehnodomus și firma Electroechipament. Pentru mine este o marea bucurie să-l văd, din nou, lângă mine, pe Iancu Suteanu (administratorul societății Electroechipament Industrial – n.r.), mai cu seamă că tocmai am finalizat proiectul de tramvai în care firma noastră din Reșița a avut o contribuție semnificativă alături de compania austriacă Porr. Mă bucur că sunt în această asociere și că o bună parte din bani va rămâne la Reșița, mă mai bucură și că o altă parte din bani, semnificativă de altfel, rămâne în România, pentru că Tehnodomus este o firmă din Arad, este o firmă care are referințe excepționale”, a declarat primarul Ioan Popa, în deschiderea evenimentului.
Primarul Ioan Popa și administratorul societății Tehnodomus semnează contractul de lucrări
„Suntem o companie înființată în urmă cu 30 de ani la Arad, și aș da câteva exemple de lucrări pe care le-a executat societatea și care se potrivesc contractului pe care astăzi îl semnăm. Am executat lucrări pentru malurile Begăi din Timișoara. La fel, cu alei, spații de joacă, piste de biciclete și alte utilități. Am mai executat, de asemenea, pasarele la Arad, avem poduri metalice executate la Arad, pe Someș, iar acum facem unul la Sighet. Deci, avem suficientă experiență ca să executăm această lucrare într-un timp scurt, sperăm chiar mai scurt decât cel de 24 de luni, pe care-l avem trecut în contract”, a spus, la rândul său, Gheorghe Maxinan, administratorul societății Tehnodomus S.A.
Primarul Ioan Popa a amintit-o și pe arhitecta Oana Stănescu, născută la Reșița, care s-a implicat în realizarea acestui proiect, alături de alte două companii, una din Germania și alta din România.
„Cele șase poduri pietonale au fost realizate printr-un proiect de arhitectură de către o altă reșițeancă de-a noastră, Oana Stănescu, actualmente stabilită la New York, și care împreună cu «D Proiect» Timișoara și cu firma de structuriști «Werner Sobek A.G.» din Germania au reușit să facă acest proiect care va înfrumuseța, cu siguranță, Reșița”, a mai precizat Ioan Popa.
Strângeri de mână între primarul Popa și reprezentantul societății Electroechipament Industrial
Noua investiție va continua modernizarea promenadei pe o lungime de 4 kilometri, de-a lungul ambelor maluri ale râului Bârzava. Continuitatea promenadei și a pistelor de biciclete peste râul Bârzava va fi asigurată prin șase pasarele noi, cu structură metalică care le vor înlocui și completa pe cele existente.
Prin noul proiect se vor amenaja, așadar, noi piste velo și alei pietonale. Copacii sănătoși vor fi toaletați, iar cei deteriorați vor fi înlăturați și înlocuiți cu alții noi, iar pe întreaga suprafață verde se vor planta arbuști și se vor realiza însămânțări. Sistemul de iluminat existent va fi înlocuit cu unul inteligent, cu corpuri LED, care va fi acționat și monitorizat printr-un sistem de control. De asemenea, pe noua promenadă se va monta mobilier urban, precum: coșuri de gunoi, bănci și rastele pentru biciclete. În zona spațiilor comerciale, balustrada existentă va fi demontată, fiind înlocuită cu una nouă, ce va fi montată pe toată lungimea traseului, acolo unde este cazul. Înspre căile ferate, se va realiza o delimitare cu gard de protecție și plante cățărătoare.
De menționat și că în zona podurilor CFR, promenada și pista de biciclete vor traversa linia de cale ferată subteran, pe o lungime de 70 m, prin albia râului Bârzava. Acestea vor fi realizate pe un sistem de flotoare plutitoare, echipate cu rampe și scări metalice articulate la capete, care permit ajustarea flotoarelor în funcție de nivelul apei din râul Bârzava.
Valoarea totală a investiției se ridică la 82. 272.441 de lei. Lucrările vor demara după sărbătorile pascale.