Șase noduri rutiere și zeci de poduri și pasaje pe autostrada Timișoara – Moravița

timisoara moravita noduri rutiere (1)

Studiul de fezabilitate pentru autostrada Timișoara – Moravița a ajuns la Ministerul Mediului pentru obținerea avizului. În document apar șase noduri rutiere și zeci de poduri, pasaje și podețe.

Obținerea avizului de mediu este un pas obligatoriu înaintea licitației pentru proiectarea și execuția autostrăzii ce va lega Timișoara de punctul de trecere a frontierei Moravița și mai departe de Belgrad.

„Proiectul de construire a autostrăzii Timișoara – Moravița implică realizarea unei infrastructuri menite să ofere condiții bune traficului de tranzit național și internațional, de mărfuri și persoane. De asemenea, vor fi îmbunătățite condițiile de circulație la nivel de rețea rutieră națională de transport, inclusiv sub aspect de siguranță rutieră, se vor reduce emisiile poluante, se vor reduce costurile de operare, răspunzând astfel cerințelor de dezvoltare economică, concretizată prin adaptarea rețelei rutiere naționale la cererea reală de transport”, aflăm din memoriul înaintat Ministerului Mediului.

Construirea autostrăzii Timișoara – Moravița face parte din planul invstițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020 – 2030. Șoseaua va face legătura între 2 coridoare europene: fostul pan european IV în nord (Cehia – Austria – Ungaria – România) și fostul coridor pan european X în sud (Italia – Slovenia – Croția – Serbia – Macedonia / Bulgaria – Grecia).

Pe traseu se vor construi 6 noduri rutiere: pe A1 la Remetea Mare, DJ592  Albina, VO Timișoara Sud, DN59 Pădureni, DN58B Voiteg, DN57 Moravița. De asemenea, în planuri apar peste 40 de poduri, podețe și pasaje.

timisoara moravita noduri rutiere (2)

Ministrul Transporturilor declara la Timișoara că există o mică întârziere în întomirea SF-ului pentru această autostradă. El a spus că totuși, în toamnă, se va lansa licitația pentru contructor, atât pentru Tiimișoara – Moravița, cât și pentru centura de vest a Timișoarei.

„Celălalt proiect (n.r. SF autostrada Moraviața) e cu o lună mai întârziat. Undeva în septembrie va fi finalizat, ceea ce înseamnă că în toamna aceasta târzie va putea fi lansat și acesta în licitație”, a declarat Grindeanu la începutul lunii.

Costul SF-ului este de 10 milioane de lei, deși inițial a fost de 8,7 milioane de lei. A fost majorat cu peste 16 procente. Șoseaua de mare viteză va fi realizată cu fonduri din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020

timisoara moravita noduri rutiere3

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/