Au fost stabilite datele tehnice ale proiectului autostrăzii Timișoara – Moravița. Noua șosea va trece prin 14 comune și va avea șase noduri rutiere.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara anunță că, la sfârșitul lunii martie, Agenția pentru Protecția Mediului Timiș a emis acordul de mediu pentru proiectul autostrăzii Timișoara – Moravița.
Traseul propus al autostrăzii A9 trece prin extravilanul/intravilanul a 14 unități administrativ-teritoriale: Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta și Moravița.
În ceea ce privește datele tehnice, DRDP Timișoara informează că lungimea traseului este de 73 de kilometri, viteza de proiectare care va fi asigurată fiind de 140 km/h. Totodată, legătura între rețeaua rutieră existentă și autostradă va fi realizată prin șase noduri rutiere: A1 Remetea Mare (asigură conexiunea cu DN 6), DJ 592 Albina, centura de sud a Timișoarei, DN 59 Pădureni, DN 58B Voiteg și DN 57 Moravița.
„Lucrări de artă – viaducte, poduri peste râuri, canale sau văi, pasaje peste autostrada A1, peste drumuri naționale, județene, comunale sau peste cale ferată: 46; podețe prevăzute pe autostradă și pe noduri rutiere: 193; dotări: 2 centre de întreținere și coordonare (CIC), 2 parcări de scurtă durată stânga-dreapta, 1 spațiu de servicii stânga-dreapta, 1 punct de trecere a frontierei, la Moravița; panouri fonoabsorbante, pentru reducerea nivelului de zgomot generat de lucrările de construcție și de traficul rutier: 18 zone”, a transmis DRDP Timișoara.
Autostrada A9 Timișoara – Moravița este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020- 2030.