Noua societate a Primăriei Timișoara preia salubrizarea stradală din 14 martie

Salubrizare la Timisoara

Dominic Fritz, primarul Timișoarei, este încrezător că noua societate a municipalității se va putea ocupa de salubrizarea stradală începând cu data de 14 martie.

Timișoara nu va rămâne nicio zi fără ca serviciul de salubrizare stradală să fie asigurat, susține Dominic Fritz. La mijlocul lunii martie, expiră vechiul contract cu firma Brantner, iar primăria nu mai are de gând să-l prelungească. Edilul-șef este optimist că a doua zi după ce contractul expiră, noua societate a instituției va putea interveni pentru a face curat pe străzile orașului.

Marți, într-o ședință extraordinară a Consiliului Local, a fost aprobată „gestiunea directă ca modalitate de organizare și funcționare a activităților serviciului public de salubrizare al municipiului Timișoara”. Practic, a fost atribuit contractul societății Salubrizare Timișoara SRL, înființată recent de primărie.

Andreea Medișanu, consilier local AUR, a întrebat în plen dacă noua societate are aviz de la Mediu pentru a-și putea desfășura activitatea.

Cel mai important este că pentru acest proiect trebuia să obținem avizul Consiliului Concurenței pentru această încredințare directă. Acel aviz a venit, au făcut un plen special chiar vineri ca să putem publica proiectul și să intre la plen. Pentru celelalte avize trebuie să avem întâi contractul ca să le luăm. Trebuie să fie în primul rând un punct de lucru care să ia avize. Eu am încredere că toate instituțiile implicate înțeleg importanța situației. Chiar a fost o experiență extraordinară la Consiliul Concurenței, care s-au mobilizat enorm de bine și nu am dubii că așa va fi și la Mediu, contractul face parte din documentația care trebuie depusă pentru obținerea avizelor. În afară de avizul Consiliului Concurenței, care trebuie obținut înainte, celelalte trebuie după”, a afirmat Dominic Fritz.

De asemenea, Cosmin Tabără, consilier local PNL, a dorit să știe dacă noua societate va putea face curățenie imediat ce vechiul contract cu Brantner va expira.

Documentația pentru obținerea autorizației de mediu este făcută în draft, este verificată de APM Timiș, am discutat contractul și documentația se va depune. Pentru ANRSC, aprobare tarife și verificare de către ANRSC și luarea licenței, după semnarea contractului sunt 90 zile în care se poate obține această autorizație și putem funcționa. Societatea Salubrizare are deja făcute contracte de închiriere pentru un număr de utilaje, mai perfectează și altele. Eu consider că graficele/traseele sunt făcute și vom putea intra începând cu data de 14 martie”, a explicat Camelia Bobei, șeful Serviciului Managementul Deșeurilor și Salubrizare.

Eu sunt optimist că vom avea utilaje pe stradă în 13, 14 martie. Cu siguranță, nu vom prelungi contractul cu Brantner. Toată lumea trebuie să se mobilizeze și nu ne lăsăm opriți de nimeni pentru a face curățenie în oraș”, a precizat edilul-șef.

Totodată, în ședința extraordinară a fost aprobat și punctul de lucru pentru societatea Salubrizare Timișoara SRL, pe str. Eternității, nr. 45.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/