Să-nțelegem Google. Cum vedem greșeli în site-urile noastre…

sa ntelegem google optimizare site-uri

Ce facem cu un site de care nimeni nu știe!? Întâi trebuie să-i descoperim erorile, le reparăm și să-nțelegem motoarele de căutare. Apoi, marketing!

Spunem că avem un site optimizat dacă acesta este pregătit pentru a fi „citit” de către motoarele de căutare și deci poate fi „arătat” în căutări pe internet în funcție de un anumit context. Adică atunci când un posibil client de-al nostru caută ceea ce oferim noi, iar dacă acesta caută cu Google (sau alt motor de căutare) va ajuge la site-ul nostru.

publicitate online in ziar Express de Banat

În aparență este foarte simplu, dacă vindem pantofi scriem pe site-ul nostru că vindem pantofi, punem o poză, două, cu niște pantofi și gata! În aparență este totul foarte simplu: avem pantofi, avem site-ul în care-i arătăm și cum toată lumea are nevoie de pantofi ar trebui să vindem! Lucrurile nu stau însă deloc așa, iar asta aduce frustrări celor care-și fac site-uri de prezentare și observă că de fapt nu-i caută nimeni, nu vând nimic și ajung la concluzia că treaba asta cu web designul este de fapt o mare escrocherie!

Diferența dintre ce se vede pe monitor și ce citește Google

Presupunem că ați cheltuit o sumă importantă de bani pentru a vă construi un site. Firma sau persoana care s-a ocupat de web design v-a predat lucrarea, ați fost mulțumit, i-ați strâns mâna și ați plătit dar… clienții nu vin! Aveți un site care arată cam tot ce credeți dvs că este important, vă place dar… atât! Nu este găsit deloc cu Google sau cu foarte mare greutate. Ce este de făcut!?

În primul rând ar trebui să înțelegeți că există două mari categorii de „aitiști” care se ocupă cu site-urile. Cei care fac site-uri și cei care le promovează. Respectiv web designeri și cei care fac SEO (adică optimizarea site-ului). Desigur, în mod logic ar trebui ca dvs să vă fie indiferentă această chestiune, dvs plătiți pentru un site și vă așteptați ca el să vă ajute în afacerea pe care o aveți. Site-ul nu vă ajută însă pentru că web designerul fie nu știe să optimizeze site-ul (de cele mai multe ori), fie vă spune că optimizarea este un alt serviciu, un alt preț iar dvs neînțelegând nimic din toată chestiunea asta ziceți „da, bine, o să mă mai gândesc!”

Partea ascunsă și partea vizibilă a unui site

Fiecare pagină a unui website este constituită din două părți: una vizibilă și una invizibilă.

  • Cea invizibilă, numită „head”, conține informații pe care dvs de fapt nu le vedeți dar pe care le citește un motor de căutare. Sau informații care determină modul în care vedeți ceea ce este vizibil în site. Rețineți că nici dvs nici alt utilizator nu poate modifica acest conținut, decât dacă are acces la serverul unde se află site-ul.
  • A doua parte a unei pagini este „body” și reprezintă de fapt codul sursă a ceea ce vedeți dvs pe monitor. (Nici acesta nu se poate modifica fără a avea acces.) Aici, în „body”, este trecut textul, sunt notate ce imagini apar, reclame, etc.

Între cele două părți care formează structura unei pagini de site există o legătură puternică, pe care o veți înțelege mai jos.

Cum citește un motor de căutare

Indiferent dacă vorbim de Google, Bing al lui Microsoft, Yandex al rușilor, Baidu de la chinezi sau oricare altul mai puțin important, toate lucrează cam la fel. Citesc site-ul, încep cu head-ul apoi cu body-ul, analizează informațiile și le ordonează în funcție de un algoritm. Deosebirea între aceste motoare de căutare este managementul proprietarilor și aria lor de interes. Pentru un chinez, de exemplu, Google are o importanță foarte mică, așa cum pentru un european nici nu contează Yandex-ul rușilor. Și comparațiile pot continua.

Google caută în „head” numele site-ului dvs, scurta descriere a acestuia, apoi citește în „body” textul, datele despre imagini, legături cu alte site-uri și face conexiuni în „mintea lui”. În funcție de ce-i spune lui algoritmul, vă va clasa mai înainte sau mai în spatele căutărilor unui utilizator oarecare.

Cum știți dacă site-ul este optimizat

Voi descrie în continuare o metodă simplă de a verificare a site-ului dvs. Apăsați simultan tastele Ctrl și U. Vi se va deschide o fereastră nouă din care nu veți înțelege mai nimic. Veți vedea un text scris într-un limbaj (HTML) cu care nu știți ce să faceți. Nu e foarte complicat, credeți-mă, acum putem căuta elementele principale după care să înțelegem dacă avem sau nu un site optimizat.

Pentru început bifați căsuța din stînga sus a browserului, aceea cu „Line wrap”. Aceasta pentru ca întreg codul sursă să vi se arate „mai strâns”, adică pe un singur ecran, să nu fiți nevoiți să folosiți barele de navigare.

Acum căutați cu comanda Ctrl + F. Voi reda mai jos termenii pe care să-i căutați și cum să interpretați rezultatele căutării.

  • <title> Căutarea aceasta ar trebui să vă dea un singur rezultat. Respectiv titlul paginii dvs scris până la </title> Aici ar trebui să aveți cam 60 de caractere cu ceea ce este mai relevant, cu tot ceea ce este important. Dacă aveți, de exemplu, ceva de genul „Prima pagină” sau „Home” sau „MyBlog” asta înseamnă că de fapt dvs nu aveți titlu! Pe dvs nu vă va căuta nimeni după astfel de cuvinte, ci după ceea ce reprezentați: un magazin online, o agenție de recrutări, un cotidian de știri, etc. Recomandabil este să nu introduceți numele firmei dvs acolo, oamenii caută servicii și produse, prea puțin nume de firme!
  • name=”description” content=” până se închid ghilimelele ar trebui să găsiți o descriere a paginii. În 150 de caractere ar trebui să fie esența conținutului. Ce produse oferiți, servicii, orice credeți dvs. Că e relevant și oamenii ar căuta și dvs aveți!
  • alt=”” dacă aveți așa ceva înseamnă că imaginile dvs nu transmit nicio informație. În mod normal, de câte ori aveți în pagină un alt= ar trebui să urmeze o explicație încadrată între ghilimele care spune ce este imaginea; o floare, un camion, o persoană… Aceasta este una din marile greșeli ale celor care fac site-uri. (De fapt, din experiență vă spun, nici cei care folosesc site-urile nu acordă vreo importanță imaginilor.)

V-am descris mai sus cele mai importante aspecte la care trebuie să fiți atenți, după care vă puteți da seama de ce site-ul dvs nu funcționează. Adică nu merge în sensul că nu vă aduce clienți, pentru că nu este găsit. De asemenea, cele de mai sus sunt cele mai mari greșeli ale creatorilor de site-uri. Repet, ei, de obicei, nu știu importanța lor, nu știu să le facă, iar asta pentru că au o cu totul altă formație. Ceatorii de site-uri tratează web designul ca pe un produs, o formulă matematică, ceva destinat publicului de larg consum.

Adevărat, un website este ceva ce poate ajuta pe oricine. Dar pentru asta, ca să vândă un produs sau un serviciu, are nevoie și de o funcție de marketing. Pentru a avea însă un site corect și să evidențiem toate greșelile din acesta, vă recomand să faceți un audit SEO. Voi reveni cu alte sfaturi care vă vor ajuta să-l înțelegeți pe Google.

» Website sau social-media!? Siteurile pentru afaceri mai sunt atât de necesare

» Wikipedia despre optimizarea pentru motoarele de căutare

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/