S-au săturat de promisiuni și minciuni! 30.000 de semnături pentru reabilitarea DN 57 Moravița – Oravița – Moldova Nouă!

Starea deplorabilă a Drumului Național 57 pune în imposibilitate primarii din zona Văii Carașului în vederea atragerii de investitori în zonă. Mai mult, zona, fiind una turistică, are de suferit din cauza acestei șosele naționale și tot mai mulți turiști se plâng de gropile de pe tronsonul de drum național ce leagă  Moravița de Moldova-Nouă.

DN 57 a fost mai mereu motiv de promisiune electorală în campaniile parlamentare anterioare și, de fiecare dată, oficialii DRDP Timișoara au promis că între Moravița și Moldova Nouă va fi turnat asfalt proaspăt. Cel puțin în ultimii patru ani, stadiul de implementare al reabilitării DN 57 a trecut prin diverse faze. Fie fondurile promise nu s-au regăsit în bugetul CNADR, fie există o licitație în curs. Cert este faptul că nici până în ziua de astăzi nu s-a reabilitat vreun kilometru din tronsonul sus-amintit, singurele intervenții fiind reparații curente ale gropilor apărute în șosea și mici porțiuni unde drumul era efectiv impracticabil.

dn57 moravita - moldova noua

leader board 728 x 90 px

dn57Sătui de angajamente și promisiuni deșarte, primarii din Valea Carașului sunt dispuși să treacă la un alt nivel. Pe cale de consecință, la inițiativa primarului Oraviței, Dumitru Ursu, primarii vor să inițieze o petiție ce urmează a fi semnată de toți locuitorii din zona Oraviței și depusă la Guvernul României cu adresabilitate ministerului Transporturilor. „Am discutat cu toți primarii din Valea Carașului și am decis ca în perioada următoare să ne mobilizăm și să strângem în jur de 30 de mii de semnături ce vor avea ca scop inițierea unei petiții pentru reabilitarea DN 57, pe ruta Moravița-Moldova-Nouă. Nu este posibil ca o zonă ca a noastră, cu atâta potențial, atât economic, dar și turistic, să nu beneficieze de o șosea la standarde europene. Consider că investiția s-ar putea recupera destul de repede, având în vedere faptul că mai mulți oameni de afaceri și companii ar fi interesați de investiții în zona noastră. Singurul impediment  în a-i atrage este starea deplorabilă a drumului ce leagă zona noastră de Timișoara. Mai mult, și noi contribuim la fondurile ce merg la Ministerul Transporturilor, atât prin plata accizelor la combustibil, dar și prin faptul că plătim rovignetă pentru acest tronson de șosea”, a declarat pentru Express de Banat primarul orașului Oravița, Dumitru Ursu.

Dacă îi va pune în mișcare această inițiativă pe cei din Guvernul României și vor aloca fondurile necesare pentru reabilitarea DN 57 rămâne de văzut. Ceea ce este cert însă e faptul că primarii nu se vor limita doar la această formă de a atrage atenția vizavi de starea proastă a șoselei cu pricina și promit că, dacă inițiativa cetățenilor nu va fi luată în seamă, vor apela și la soluții extreme, ca de exemplu blocarea DN 57 pe o perioadă nelimitată.