S-a tot vorbit despre numărul de angajați din Consiliul Județean, pe care Romeo Dunca îl considera exagerat până nu demult. În ședința de astăzi, noua viziune a președintelui Dunca a stârnit nemulțumiri. Vor fi înființate posturi acolo unde nu existau până acum. Mai exact, apar 7 posturi noi de consilieri ai președintelui și ai vicepreședinților. Totuși, vor pleca oameni din alte părți. De exemplu, din biroul care are drept scop promovarea turismului.
„Noua organigramă pe care am gândit-o consider că va putea să susțină întreaga activitate în condițiuni mai bune”, a spus președintele Romeo Dunca la începutul dezbaterii punctului 4 de pe ordinea de zi. Deși s-a vorbit despre reducerea cheltuielilor și eficientizarea muncii, conform noii propuneri aparatul de specialitate va avea 163 de posturi, în loc de 157. Practic, după desființarea unor posturi și înființarea altora, pe plus vor fi 6, exact atâtea cu câte se suplimentează în Cabinetul Președintelui și în cele ale vicepreședinților.
Mai precis, la Cabinetul Președintelui au voie să lucreze maximum 6 consilieri. Așa va fi de acum. Romeo Dunca desființează funcția de conducere de director cabinet, dar a decis să mai înființeze 3 posturi de consilieri, pe lângă cele 3 deja existente și ocupate. În ceea ce îi privește pe vicepreședinții Dan Stan și Ovidiu Rădoi, fiecare își va putea alege câte doi consilieri, deși în mandatul anterior nu au existat astfel de posturi. Tocmai asta le-a atras atenția și consilierilor județeni, care au participat la ședință prin aplicația Zoom.
Primul care a reacționat a fost social-democratul Ioan Crina: „Scopul acestei organigrame este reducerea cheltuielilor și optimizarea muncii în Consiliul Județean. Funcții ocupate sunt acum 157. Dumneavoastră ne propuneți o organigramă care are 163 în total. Prin organigrama asta noi mărim efectiv personalul din Consiliul Județean”.
Ionuț Popovici, vicepreședinte al Consiliului Județean din 2016 până la alegerile din 27 septembrie 2020, a luat apoi cuvântul: „Am fost 4 ani și jumătate președintele Consiliului Județean. Nu am avut nevoie de cabinet propriu și nu am avut nevoie de doi consilieri. Astăzi sunt doi vicepreședinți și ambii au nevoie de câte doi consilieri. Știu că sunt prevăzuți în Codul Administrativ, numai dacă vorbim despre economie și eficiență, este totuși cu semnul întrebării. Nu putem să eliberăm posturi de execuție și să înlocuim cu consilieri personali”.
„În aceeași situație m-am aflat și eu și sunt în asentimentul domnului Popovici”, a spus Flavius Nedelcea, și el vicepreședinte în mandatul trecut.
Romeo Dunca le-a răspuns contestatarilor spunând că nu face nimic ilegal. „În structura veche ați fost liberi să aveți câți consilieri permite legea. Nu ați avut. Probabil că o parte din personalul existent a reușit să acopere anumite sectoare ale activității încât să nu aveți nevoie ca vicepreședinți de consilieri. Eu am să încerc să pun pe poziția de consilieri ai vicepreședinților persoane care vor avea anumite atribuțiuni. Eu consider că nu este important unde au fost posturi și unde nu au fost, important este să vedem rezultatul muncii. Și dacă dvs., cu structura pe care ați avut-o, ați avut rezultatele pe care le-ați avut, lăsați-ne pe noi să ne organizăm cum dorim și întrebați-ne apoi de rezultate. Nimeni nu spune că aceste posturi vor fi ocupate imediat”. Președintele Dunca a adăugat că persoanele care vor fi angajate drept consilieri vor fi mutate ulterior acolo unde va fi nevoie de ele, exact ca într-o societate comercială. „Vom lua unul dintre consilieri și îl vom muta într-un birou undeva va compensa munca de acolo”.
Turismul, un punct sensibil
La Biroul Promovare Turism vor mai rămâne 6 posturi din cele 8 existente. Unul dintre cele desființare era vacant, în timp ce al doilea era ocupat, așa că o persoană își va pierde serviciul într-unul dintre cele mai importante sectoare ale Consiliului Județean. Postul era de referent, adică o persoană cu studii medii, ceea ce presupune și un salariu mai mic decât al unui consilier. Asta a invocat și Flavius Nedelcea, cel care a militat pentru menținerea acelui post.
Romeo Dunca spune însă că postul pe care Nedelcea voia să îl salveze era ocupat de un apropiat al său, fiind vorba despre fotograful care se ocupa de imaginea și promovarea obiectivelor turistice din județ, dar și de imaginea Consiliului Județean, persoana care transmitea totodată pe pagina instituției și către presă fotografii din ședințe și alte evenimente.
În cele din urmă, Ioan Crina a făcut apel la umanitate, întrebând dacă modificările de astăzi, care până la urmă nu duc la nicio economie, sunt de atât de mare urgență într-o perioadă atât de sensibilă. „De ce facem treaba asta acum, în timp de pandemie? Toată țara este într-o situație grea. 83 dintre ei (n.r. angajați) vor fi supuși examinării sau vor pleca. Credeți că e cazul să îi supunem stresului în perioada asta de pandemie?” „Toți oamenii suferă, nu numai cei care lucrează la stat. Dacă ceilalți cetățeni au probleme și nimeni nu le poate garanta că ziua de mâine va fi mai bună, la fel trebuie să fie și la stat. Stresul când vor demonstra că merită să muncească aici este cel puțin egal cu cei care astăzi sunt în companii private și își pierd locurile de muncă”, a tranșat Romeo Dunca problema.
În cele din urmă, proiectul supus la vot a fost aprobat cu 16 voturi pentru (Grupul PNL), 5 împotrivă (Grupul PSD), în timp ce 8 consilieri județeni nu au dorit să participe la vot. Este vorba despre Grupul PMP și aleșii de la Pro România. Ca lider de grup, Flavius Nedelcea a subliniat că partidul din care face parte va apela chiar și la o firmă de avocatură pentru a-i sprijini gratuit pe oamenii care vor fi dați afară.
Un număr remarcabil de posturi noi au fost create în zona de atragere de fonduri. A fost înființat Biroul Proiecte cu Finanțare Națională (6 posturi) și alte 9 posturi vor fi adăugate la Serviciul Proiecte cu Finanțare Externă, acolo unde acum sunt vacante 19 locuri.
Așadar, de astăzi aparatul de specialitate al Consiliului Județean Caraș-Severin va avea 163 de posturi, dintre care 80 ocupate și 83 vacante. Rămâne de văzut când vor fi organizate concursuri pentru ocuparea lor. Romeo Dunca promite însă că, atunci când se va trage linie după toate aceste reorganizări, economia cu salariile va fi de circa 100.000 de euro pe lună, adică 1,2 milioane de euro pe an!