Cei mai mulți români se pregătesc pentru o vacanță de cel puțin o săptămână (34%), iar 22% se gândesc mai degrabă la un weekend prelungit. Femeile preferă weekendurile prelungite, în timp ce bărbații sunt adepții vacanțelor mai lungi.
Cei mai mulți români se pregătesc pentru o vacanță de cel puțin o săptămână (34%), iar 22% se gândesc mai degrabă la un weekend prelungit decât la un sejur propriu-zis, de 3-4 zile într-un loc preferat. Există totuși și români care vor să plece în vacanță măcar 10 zile (17%) și tot atâția care au planificat peste două săptămâni de relaxare pe parcursul anului, reiese dintr-un studiu Revolut.
Femeile preferă weekendurile prelungite (24% vs 18% bărbați), în timp ce bărbații sunt adepții vacanțelor mai lungi (55% sunt pentru o vacanță de 7-10 zile). O treime dintre respondenții din segmentul 18-24 de ani preferă weekendurile prelungite, în timp ce o vacanță de 10 zile – două săptămâni este ideală pentru cei mai mulți dintre respondenții cu vârste cuprinse între 55-64 de ani (31%).
34% dintre respondenții la sondaj spun că bugetul estimat/membru de familie pentru cel puțin o săptămână este de 250-500 de euro. 26% dintre respondenți pun deoparte chiar între 500 și 1.000 de euro/membru de familie pentru o săptămână de vacanță. Fiind în mare parte familiști cu copii, aproape 4 din 10 români cu vârste cuprinse între 35-44 de ani pun deoparte între 250-500 de euro/săptămână de vacanță pentru un membru de familie.
Respondenții de 18-24 de ani reprezintă 16% dintre românii care bugetează în medie între 1.000-2.000 de euro/săptămână/membru de familie.
Bărbații sunt mai orientați spre vacanțe mai costisitoare comparativ cu femeile, cu 16% vs 14% dintre respondenți indicând că bugetul mediu/săptămână de vacanță este de peste 1.000 de euro.
Românii din nord-vestul țării sunt mai dispuși să cheltuiască mai mult pentru vacanță (19% consideră că vacanța potrivită necesită un buget individual de peste 1.000 de euro/săptămână), față de cei din sudul țării care sunt mult mai strânși la pungă (19% declară că alocă sub 250 de euro/membru de familie/săptămână).
Pentru două treimi dintre respondenți, costul este foarte important și acesta este primul criteriu menționat de participanții la studiu. Pe locul al doilea se află condițiile de cazare (38%), pe locul al treilea (35%), mâncarea și tradițiile.
Legat de activitățile care îi atrag mai mult pe turiștii români, atunci când călătoresc sau în vacanță, pe primul loc (67%) se află descoperirea peisajelor și a atracțiilor turistice locale, pe locul al doilea (52%) gastronomia specifică acelui loc, pe locul al treilea (45%) tradițiile și evenimentele cu specific local precum carnavalurile, festivalurile sau sărbătorile locale. Turiștilor români le mai plac și călătoriile în parcuri și rezervații naturale (38%), vizitele în muzee și galerii de artă (35%) sau să cumpere suveniruri și obiecte artizanale de la meșteri locali.
Destinațiile pe care turiștii români le consideră ca fiind cea mai bună alegere sub raportul calitate/preț sunt Grecia (12%), Turcia (7%), România, Germania și Egipt (6%).
În ce privește lucrurile care enervează sau surprizele mai puțin plăcute care pot strica buna dispoziție a turiștilor români, pe primul loc se află aglomerația (23%), pe locul al doilea grevele pe aeroporturi sau ale operatorilor de transport în comun (20%) sau timpul pierdut cu comparațiile între diversele platforme de rezervare a cazării (19%).
56% dintre respondenți nu vor să audă de serviciu în timpul vacanței, iar 14% spun că sunt disponibili pentru urgențe. 7% își verifică zilnic emailul pentru a vedea dacă e ceva urgent, în timp ce 8% sunt nevoiți să se intereseze și de job pentru că rolul le impune asta. O minoritate de 4% dintre respondenți se declară de acord total cu lucrul în timpul vacanțelor, spunând chiar că le face plăcere să le îmbine.