
Cu edilul Ioan Popa la cârmă, școala reșițeană urcă pe scena europeană. Primăria Reșița investește în profesori, în elevi și în viitorul școlii.
Reșița a celebrat educația cu demnitate și viziune, așa cum de o bună vreme de timp o face perfect, iar aici stau mărturie nenumăratele proiecte ce vizează întreg sistemul educațional din municipiu, fie că vorbim de modernizarea și dotările din școli, fie că punctăm la capitolul investiție în dezvoltarea cadrelor didactice.
În cadrul evenimentului de diseminare și valorizare „Reșița excelenței”, organizat sub egida programului Erasmus, Primăria Municipiului Reșița a reafirmat angajamentul său ferm pentru formarea cadrelor didactice și modernizarea sistemului educațional local. Este al treilea an consecutiv în care administrația reșițeană obține finanțare europeană pentru mobilități Erasmus dedicate profesorilor, în cadrul acreditării 2023–2027.
Educația, o investiție strategică prin Proiectul Erasmus 2025-1-RO01-KA121-000336056, derulat în cadrul Consorțiului „Reșița excelenței”, coordonat de Primăria Reșița, implică opt unități de învățământ din municipiu, iar aici amintim de: Colegiul Național „Diaconovici-Tietz”, Liceul Teoretic „Traian Vuia”, ,Colegiul Național „Mircea Eliade”, Liceul de Arte „Sabin Păuța”, Colegiul Economic al Banatului Montan, Școala Gimnazială „Marius Șandru”, Grădinița „Semenic” și Grădinița „Floarea Soarelui”.
Concret, în primii doi ani ai proiectului, 75 de profesori și personal auxiliar au urmat cursuri de formare de cinci zile în țări precum Finlanda, Belgia, Spania, Italia, Turcia, Malta și Danemarca. Temele abordate au vizat digitalizarea, dezvoltarea durabilă și incluziunea, piloni esențiali ai educației europene moderne. Mai mult, în perioada 2025–2026, 42 de profesori și membri ai Grupului Local de Educație vor participa la mobilități Erasmus: 20 la cursuri de formare și 22 în stagii de tip job shadowing.
De asemenea, doi experți educaționali din Finlanda, Mia Tortilla și Pui Ying Law, au susținut, recent la Reșița, sesiuni de formare pentru 66 de profesori din Reșița, oferind perspective valoroase asupra incluziunii și sustenabilității în educație.

În cadrul evenimentului, viceprimarul Reșiței, Mădălina Chiosa, a subliniat importanța strategică a proiectului, evidențiind și legătura directă dintre investițiile în infrastructura școlară și formarea cadrelor didactice:
„Noi coordonăm acreditarea în domeniul educației școlare și suntem coordonatorii unui consorțiu, alături de câteva școli din municipiu. Anul acesta este al treilea an de proiect, iar acum am prezentat activitatea din anul doi. Au fost participanți 75 de profesori în țări din UE, cu teme în domeniul dezvoltării durabile, incluziune și digitalizare. Pornind de la ideea că am digitalizat școlile, că am făcut acest proiect de dotare cu mobilier și echipamente digitale, este foarte important ca profesorii să știe să le folosească la adevărata lor valoare, nu doar să pornească și să oprească un echipament, ci să-l valorifice la maxim în activitatea cu elevii.”
Viceprimarul Reșiței a vorbit și despre rolul educației în transformarea comunității:
„Avem foarte multe proiecte în sensul dezvoltării durabile, care merg pe ideea de comunitate centrată pe sustenabilitate. Credem că totul pornește de la educație, de la copii, și prin ei, acest lucru se duce către părinți și către comunitate. De aceea folosim profesorii ca resurse în acest sens, iar într-o zonă multiculturală precum Reșița, incluziunea este o prioritate. Sunt foarte multe aspecte legate de incluziune, mai mult decât înțelegi, atunci când rostești cuvântul. Am vrut ca profesorii să aibă acces la o informație complexă, astfel încât să o folosească la clasă în mod corect.”

Prin participarea la aceste cursuri, profesorii reșițeni dobândesc competențe moderne, care se reflectă în proiecte și activități desfășurate cu elevii, iar astfel, Reșița, cu sprijinul Primăriei, construiește un sistem educațional modern, bazat pe profesori bine pregătiți și resurse adaptate la cele mai noi standarde europene2.