Reorganizări în Primăria Timișoara. 128 de posturi tăiate, iar o structură se va ocupa de educație și sănătate

Primăria Timișoara vrea să reorganizeze instituția, astfel că a pregătit două proiecte de hotărâre în acest sens. Unul dintre acestea se referă la înființarea unei structuri care să se ocupe de educație și sănătate, care va determina reducerea numărului de posturi cu 128. De asemenea, va fi înființat și un serviciu de transport feroviar, care va gestiona proiectul trenului-tramvai Timișoara – Reșița.

Primăria Timișoara anunță că propune consiliului local două proiecte de hotărâre privind reorganizarea instituției.  Astfel, unul dintre proiecte prevede ca toate serviciile și structurile care se ocupă de educație și sănătate să fie comasate în Administrația pentru Educație și Sănătate a Municipiului Timișoara. Concret, noua structură se va ocupa de activități precum finanțarea învățământului, administrarea clădirilor și terenurilor unităților de învățământ/sanitare, planificarea, organizarea, verificarea și recepția lucrărilor de reparații, reabilitări și investiții aferente școlilor și spitalelor, monitorizarea managementului spitalelor.

Comasarea acestor activități într-o singură structură funcțională va însemna servicii de calitate, decizii unitare și putere de răspuns mai rapidă din partea administrației la nevoile copiilor, familiilor lor, cadrelor didactice, precum și a personalului medical și al bolnavilor. Prin această reorganizare va rezulta o reducere a numărului de posturi cu 128, prin comasarea unor departamente conexe (financiar, administrativ, juridic, resurse umane, achiziții publice)”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

tm4ua media express de banat (100x1000px)

Potrivit Primăriei Timișoara, înființarea Administrației pentru Educație și Sănătate generează mai multe schimbări. Așadar, celălalt proiect de hotărâre prevede aprobarea organizării și statului de funcții pentru aparatul de specialitate și „propune abrogarea hotărârii de consiliu local care a aprobat organigrama care este în prezent atacată în instanță, înlăturând, astfel, blocajele administrative actuale”, a informat Primăria Timișoara.

Printre principalele modificări la organigramă ar fi reorganizarea domeniului protecției mediului și al salubrizării și al managementului deșeurilor. De asemenea, va fi înființat Serviciul Transport Feroviar care va gestiona proiectul trenului-tramvai Tmișoara – Reșița și proiecte finanțate prin PNRR și POR privind conectarea infrastructurii feroviare metropolitane și regionale cu transportul public local. Totodată, va fi înființat Biroul Urmărire Contracte și Eliberare Domeniul Public, „pentru o mai bună gestionare a disciplinei comerciale pe spațiul public”.

În total, numărul de posturi pentru aparatul de specialitate al primarului va fi de 624, mai mic față de cel din prezent. Cele două proiecte de hotărâre au fost introduse în consultare publică pe o perioadă de 30 de zile. Acestea pot fi consultate AICI și AICI!

banner 970 x 250