Asfaltul frezat de Porr, constructorul care efectuează lucrări pentru reintroducerea tramvaiului la Reșița, este folosit de municipalitate pentru repararea drumurilor din cartierele orașului.
Primăria Reșița a găsit o soluție ieftină și la îndemână pentru a îmbunătăți calitatea drumurilor din cartierele Țerova, Câlnic, Moniom, Doman, Secu și Cuptoare: refolosirea straturilor vechi de asfalt. Specialiștii din cadrul Direcției de Întreținere și Reparare a Patrimoniului spun că asfaltul frezat are o calitate mult mai bună decât piatra sau zgura, iar intervențiile făcute cu acest material sunt mai de durată.
„Una din întrebuințările asfaltului frezat este cea de a fi așternut peste drumurile pietruite, mai ales în perioada de vară, pentru că în momentul în care el este așternut și tasat se reface pseudo-asfaltul, dar are un mare avantaj, că se compactează foarte bine și devine o cale de rulare mult mai bună decât piatra, zgura sau alte produse de carieră.”, spune Daniel Călin, directorul Direcției pentru Întreținerea și Repararea Patrimoniului.
Primele intervenții făcute de angajații Primăriei Reșița au avut loc la Țerova, dar urmează Moniom și Câlnic. Investiția municipalității este minimă, aceasta constând în folosirea utilajelor din dotare și a resursei umane.
„Am terminat Țerova, cu tot ce s-a frezat până acum și urmează Câlnic și Moniom, iar când Porr-ul va ajunge cu lucrările în partea de sus a orașului o să facem zona Doman, Secu și Cuptoare. Practic este o cale de a face niște îmbunătățiri pe aceste drumuri, un tratament, pentru că asfaltul frezat are un mare avantaj. În primul rând nu face praf, iar toți locuitorii din cartierele aparținătoare Reșiței reclamă cel mai mult, în această perioadă de vară, că zgura și piatra fac praf. Și așa este! Asfaltul acesta frezat se compactează și sigilează cumva stratul de piatră, lăsându-l foarte bun circulabil. El se face aproape asfalt, chiar dacă nu are aceleași calități ca și asfaltul.”, a mai spus Daniel Călin.