Auzim de ceva vreme că turismul este o prioritate pentru dezvoltarea economiei românești, însă potențialul natural din Banatul de Munte nu se poate pune în valoare fără infrastructură.
De aceea, informații precum realizarea unei autostrăzi care ar trece pe lângă municipiul Caransebeș și care ar conecta turiști din întreaga lume cu stațiunile din această zonă nu fac altceva decât să dea speranțe operatorilor de turism din Banat.
Dacă proiectul Via Carpathia se va realiza, turiști care nu visau să ajungă la Muntele Mic, Poiana Mărului, Gărâna sau Semenic vor putea schia în Banatul Montan sau vor putea alege alte activități turistice pe timp de vară.
Mai multe state est-europene, printre care şi România, vor să construiască împreună o axă rutieră care să lege Lituania de Bulgaria. Via Carpatia este o axă vitală pentru dezvoltarea regiunilor din Europa Centrală şi de Est.
„Muntele Mic – între Marea Baltică și Marea Egee. Asta pare șansa stațiunii noastre de a fi conectată la VIA CARPATHIA. În țara noastră respectiva autostradă, care va lega sudul de nordul continentului, va avea două tronsoane: Arad-Oradea și Lugoj-Calafat. Costul estimat pentru cele două tronsoane este de 700 milioane de euro. Practic Caransebeșul va fi racordat la sistemul de autostrăzi și implicit o vasta zonă turistică din Banatul Montan. Muntele Mic va fi la 30 km de o autostradă.”, spune omul de afaceri Horațiu Buna, care de ani de zile își dezvoltă afacerea pe Muntele Mic.
Potrivit Mediafax, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a salutat inițiativa SUA de a sprijini construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate între România și Polonia. Rail-2-Sea și Via Carpatia vor primi un sprijin important pentru dezvoltarea infrastructurii.