Proiectul tramvai, în pericol? Popa: „E un infern și noi suntem ca pe ace ca să nu întârziem lucrarea!”

primar popa

Lucrările de modernizare a infrastructurii de apă și canal, dar și întârzierile de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene ar putea impune probleme în desfășurarea la termen a proiectului privind reintroducerea tramvaiului la Reșița.

De săptămâni bune, pe Bulevardul Republicii din Govândari e șantier în toată regula. Șantier care se va extinde treptat în tot orașul pentru următorii doi ani. În paralel cu lucrările la tramvai ar urma să înceapă și cele la apă și canal, pentru care societatea Aquacaraș a obținut o finanțare de 160 de milioane de euro, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2.

Până aici, toate bune, însă lucrurile nu sunt deloc atât de simple precum par la prima vedere și asta pentru că, în anumite zone din oraș, cele două lucrări se întâlnesc și intră în „conflict”. În plus, Aquacaraș nu a semnat încă contractul de finanțare cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, iar orice întârziere ar putea impune probleme în desfășurarea la termen a proiectului tramvai.

Avem câteva zone de «conflict», de interferențe cu lucrările pe apă-canal care se derulează prin Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM 1 și 2. POIM 1 este semnat de mulți ani, abandonat de Hidroconstrucția, reluate licitațiile, câștigătorul a intrat în insolvență. POIM 2 nu este semnat încă, cel de 160 de milioane de euro, și pentru că acest lucru nu s-a întâmplat până acum, suntem în situația în care riscăm ca întârzierea cu care se schimbă magistralele de apă sau canalizare în oraș să ne pună proiectul de tramvai în pericol.”, a declarat primarul Ioan Popa, care a mai precizat că, zilele trecute, a avut o întâlnire cu cei de la PORR Construct și cu reprezentanții Aquacaraș pentru a fi identificate zonele unde lucrările se încrucișează.

Am stabilit unde sunt zonele de «conflict» , ca să zic așa, și vom încerca să corelăm lucrările. Sper ca ei (Aquacaraș – n.r.) să aibă un câștigător cât mai repede pe POIM 2, ca acesta să poată să lucreze concomitent cu PORR-ul. Sunt trei ofertanți acolo, din câte am înțeles, sunt pe final cu analiza și vor declara un câștigător în următoarele săptămâni. Nu vă ascund faptul că l-am sunat și pe ministrul Boloș (Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene – n.r.) pentru accelerarea semnării contractului POIM 2 cu Aquacaraș. Lucrurile trenează acolo de câteva săptămâni, nu știu din ce motiv încă nu s-au semnat, mi s-a făcut promisiunea că se va face foarte rapid.”, a completat edilul Reșiței.

Lucrările la care face referire primarul Popa presupun modernizări la rețeaua de apă și canalizare pe o lungime de 9 km, săpături adânci, care necesită compactări ulterioare ce trebuie tratate serios pentru a nu apărea surpări de asfalt sau alte probleme la calea de rulare.

„Avem de schimbat magistrală de aducțiune de apă din Piața Republicii, din Muncitoresc, pe sub Pasajul TMK, prin fața Poștei Vechi, prin fața Casei de Cultură până la podul de la Cultural, și după aceea trebuie racord făcut de la Hotel Semenic, pe B-dul Revoluția din Decembrie, pe la Universitate, până undeva în zona Poliției. Deci toate aceste țevi trebuie schimbate cu o țeavă de 300 de ml care trebuie să rămână în funcție, deci nu trebuie să o lovim, să o distrugem. În plus trebuie schimbată și canalizarea, pe B-dul Revoluția din Decembrie, de fapt se pune o canalizare de menajer și cea veche va rămâne pentru pluvial. Toate aceste lucrări sunt foarte delicate, adică vorbim de săpături destul de mari, vorbim de compactări ulterioare care trebuie făcute bine astfel încât să nu se lase asfaltul sau calea de rulare ori să apară alte probleme. Este, efectiv, un infern, și noi suntem ca pe ace ca să nu întârziem lucrarea de tramvai pentru că dacă ieșim din termen avem probleme cu finanțarea!”, explică Popa.

Primarul mai spune și că pe zona Kaufland – Victoria problema este, oarecum, rezolvată, la fel și cea dintre Intim și Victoria, unde urmează să fie relocată o conductă de apă magistrală, cu fontă ductilă, pe proiectul tramvai. Zona care trebuie însă urmărită cu atenție este cea cuprinsă între Universitate și Poliție: „Aici, în momentul în care închidem circulația, va trebui să vedem dacă contractul POIM este semnat, iar câștigătorul poate să înceapă lucrarea. Dacă nu, va trebui să găsim alte surse de finanțare împreună cu cei de la Aquacaraș, ca să facem tronsonul respectiv. Tocmai de asta suntem sub presiune și încercăm să le rezolvăm pe toate în paralel.”, a punctat Ioan Popa.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/