Proiectul privind reabilitarea B-dului Cetății din Timișoara, finalizat

b dul cetatii din timisoara

Modernizarea B-dului Cetății din Timișoara a costat 110 milioane de lei, jumătate din bani fiind asigurați din fonduri europene.

Proiectul privind reabilitarea B-dului Cetății din Timișoara, finanțat cu bani europeni, a fost finalizat cu succes. Așadar, joi a avut loc o conferință de presă la final de proiect, în care s-a vorbit despre importanța acestei investiții.

Bulevardul Cetății este o investiție pentru toți timișorenii de acum, și pentru următoarele generații. Nu a fost un șantier ușor, iar șansa fondurilor europene ne-a ajutat să ducem la bun sfârșit întreg proiectul. Acum, bulevardul Cetății e un culoar de mobilitate cu opțiuni reale pentru toți cei care circulă pe aici: pietoni, șoferi, bicicliști sau utilizatori de transport public. E un pas mare pentru încurajarea mobilității urbane sustenabile. De exemplu, de la reluarea circulației tramvaielor, avem peste 6,5 milioane de călătorii pe liniile 4 și 7 și aproape 16.000 de ture de tramvai. Sunt încrezător că tot mai mulți timișoreni vor utiliza transportul public verde și bicicleta pe măsură ce infrastructura va deveni tot mai calitativă. Continuăm investițiile cu fonduri europene în sistemul de mobilitate urbană și în calitatea spațiilor publice din Timișoara”, a declarat primarul Dominic Fritz.

conferinta la finalul de proiectului privind reabilitarea b dului cetatii din timisoara

Conferință la finalul proiectului privind reabilitarea B-dului Cetății din Timișoara

Valoarea totală a proiectului este de 110,8 milioane de lei, din care 66,6 milioane lei reprezintă cofinanţarea Uniunii Europene, prin Programul Regional Vest. Programul este gestionat de ADR Vest în calitate de Autoritate de Management.

Ne bucurăm de faptul că primul proiect finalizat din fonduri europene prin Programul Regional Vest este o investiție care asigură pentru timișoreni un sistem de transport public modern și ecologic. Cu toții ne dorim să ajungem cât mai repede acasă, la muncă sau la școală, să nu pierdem timp în trafic sau căutând locuri de parcare. Și doar prin astfel de investiții și măsuri transportul public poate deveni o alternativă reală, atractivă și durabilă la mobilitatea individuală, cu mașina proprie. În plus, nu generează poluare, nu are impact negativ asupra mediului ceea ce înseamnă o îmbunătățire a calității vieții noastre, a tututor. De aceea am investit și vom continua să investim în orașe mai verzi, care pun oamenii pe primul loc”, a afirmat Sorin Maxim, directorul general al ADR Vest.

În cadrul proiectului, au fost modernizate linia de tramvai şi partea carosabilă, pe o lungime totală de 3,5 kilometri, şi au fost amenajate piste de biciclete, pe ambele părţi ale bulevardului, pe o distanţă totală de 2,88 kilomettri, nouă staţii moderne pentru transportul public, cinci sisteme noi de bike-sharing și trei sisteme de management al traficului. Acestea implică şi patru tipuri de măsuri de accesibilizare pentru persoanele cu dizabilităţi: locuri speciale de parcare, marcaj tactil, rampe de acces şi sisteme acustice a instalaţiilor de semaforizare.

dominic fritz, primarul timisoarei

Dominic Fritz, primarul Timișoarei, la conferința de final de proiect privind reabilitarea B-dului Cetății

sorin maxim, director adr vest

Sorin Maxim, directorul ADR Vest


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/