Învățământul preuniversitar din Caraș-Severin se confruntă în continuare cu probleme. Elevii fug de școlile profesionale și tehnice, dar celor care predau în astfel de unități nu pare să le pese de opțiunile elevilor.
Inspectorul școlar general Adrian Doxan a expus o realitate nefericită a rețelei școlare din Caraș-Severin. Pe de o parte, elevii nu-și doresc să învețe o meserie, optând pentru liceele teoretice. De cealaltă parte, atunci când unitățile de învățământ stabilesc oferta educațională, o fac fără să țină cont de opțiunile elevilor, dar și fără să consulte necesitatea agenților economici. Doxan spune chiar că se conservă posturi.
„Când școlile își fac oferta educațională, trebuie să țină cont de ce anume se cere pe piață. Ar trebui să existe, la nivelul școlii, un dialog cu agenții economici și oferta educațională ar trebui să nu conserve posturi, ci să se adreseze efectiv cerinței de pe piața muncii. Din păcate, de cele mai multe ori, oferta educațională conservă posturi. Am trei maiștri pe mecanică, oferta va fi pe mecanică, chiar dacă, la nivelul orașului, nu există cerere pentru trei clase de mecanică. Sau poate să existe cerere pentru o clasă de sudori în argon și să nu am specialiști care să predea asta în școală. Aici, problema ar putea fi rezolvată de învățământul dual, care permite specialiștilor de la agenții economici să preia ore în școala respectivă și să îi învețe pe copii exact chestiunea pe care o dorește agentul economic respectiv. Sau să fie formate cadre didactice, să urmeze un curs de formare”, a declarat Adrian Doxan.