În perioada în care învăţământul românesc trebuie să se adapteze noilor reguli, generate de pandemia de coronavirus, să se digitalizeze, unii profesori spun că sistemul nu este pregătit pentru aşa ceva. Mai mult, Adrian Kali, profesor de istorie timişorean, afirmă că încercarea de a înlocui omul de la catedră cu calculatorul nu datează de acum, iar rezultatul este un adevărat fiasco.
Învăţământul românesc a trecut prin diferite schimbări, fiecare ministru în funcţie a încercat să braveze şi să-şi pună amprenta. În cazul celor mai mulţi, modificările pe care le-au adus s-au dovedit a nu avea niciun efect pozitiv asupra sistemului educațional. Adrian Kali, profesor de istorie la Liceul de Informatică „Grigore Moisil” din Timişoara, a spus că încercarea de digitalizare a procesului educațional nu datează de acum. Acesta spune că slaba pregătire a sistemului pentru învăţământul online este nota de plată a ceea ce s-a dorit până acum. Asta aţi vrut, asta aveţi, punctează profesorul.
„Acum a venit nota de plată. Ani de zile s-a încercat o alternativă la învăţământul clasic. Educaţia a suferit cele mai multe reforme. Au venit miniştri care şi-au pus amprenta la modul negativ asupra educaţiei. Dacă ne aducem aminte, în 2009, după ce au avut loc acele tăieri salariale de 25%, preşedintele de atunci al României, Traian Băsescu, a pledat pentru învăţământul la distanţă, în care profesorul să fie înlocuit cu calculatorul. Din dorinţa de a face economii, au vrut să înlocuiască omul cu calculatorul.”, a afirmat Adrian Kali pentru Express de Banat.
Rezultatul este nepregătirea nici în zi de astăzi pentru această formă de învăţământ, după părerea profesorului.
„Iată că în 2020, în plină eră cibernetică, România nu este pregătită pentru învăţământul online. Mulţi elevi nu dispun de device-uri, de internet, la fel cum nici profesorii nu dispun de aceste materiale online. Astfel, visul de a înlocui omul de la catedră cu calculatorul s-a dovedit a fi un coşmar.”, a mai spus profesorul.
Sursa foto: Adevărul