Un profesor de istorie timişorean taxează modul în care Guvernul a gestionat problema sistemului de educaţie şi începerea noului an şcolar. Nici Ministerul Educaţiei nu a acţionat mai bine, ci se pricepe doar să pună frână în procesul de învăţământ. Pasarea responsabilităţii către autorităţile locale este cea mai elocventă dovadă.
,,Guvernul şi Ministerul Educaţiei au dat dovadă de faptul că timp de câteva luni de zile nu au fost capabili să alcătuiască un program coerent de reîncepere a anului şcolar. Sunt funcţionari plătiţi pe bani mulţi care nu sunt cabilă să facă un program coerent care să mulţumească şi cadrele didactice şi părinţii şi elevii şi pe toată lumea. Ministerul este o frână la chestia asta şi a pasat problema celor care nu ar trebui să se intereseze. Ce are primăria cu şcoala pentru ca acestă instituţie să stabilească anumite lucruri”, a precizat Adrian Kali, profesor de istorie la Liceul ,,Grigore Moisil” din Timişoara
Totodată, profesorul a vorbit despre lipsa competenţei celor puşi în funcţii cheie, dar şi despre faptul că în şase luni nu au reuşit să ia măsuri potrivite. ,,Tipic românesc. Doamna Anisie a ajuns acolo în funţia de ministru pentru alte criterii decât cele de competenţă. Sunt unii oameni care sunt de neclintit acolo, se cred cei mai deştepţi, dar în şase luni nu au fost în stare să creioneze un lucru coerent. Dacă citiţi cu ce ne-au bombardat toată vara, cred că nu avem de-a face cu intelectuali, ci cu totul şi cu totul o altă categorie socială. Iar Ministerl nu este doar un organizator, ci doar un pasator de problemă. Şi-au pasat atribuţiile altora”, a adăugat Adrian Kali.
În aceste condiţii, haosul este unul total, iar profesorii şi directorii de şcoli nu ştu care scenriu este cel mai potrivit. ,,Noi la şcoală asta facem de câteva zile. Întrebăm elevii, întrebăm părinţii care dintre cele trei scenarii e cel mai indicat pentru începerea anului şcolar. Dar cred că şcoala va începe cât să aibă loc alegerile şi apoi se închide, pentru că nimeni nu poate să asigure măşti,device-uri. Nu suntem pregătiţi după şase luni pentru nici unul dintre cele trei scenarii. Este ruşinos. Cei care sunt la Ministerul Educaţei nu au treabă cu gestionarea situaţiei. Poate că la altceva se pricep, dar la gestionarea situaţei apărute în urma COVID nu. Ei au fost depăşiţi tot timpul, dar m-am gândit că poate s-au schimbat şi au venit alţi oameni, dar văd că nu”, a adăugat Adrian Kali.