Pro Infrastructură: modernizarea căii ferate Timișoara, mari carențe

timisoara est

Cea mai mare investiție în infrastructura feroviară din Timișoara este criticată aspru de Asociația Pro Infrastructură. Vorbim despre modernizarea lotului III din calea ferată Caransebeș – Arad, sector Timișoara Est – Ronaț Triaj.

„Un fiasco urbanistic”, așa au descris cei de la Pro Infrastructură proiectul de reabilitare a căii ferate, a cărei valoare se redică la 1,44 miliarde de lei.

„Reabilitarea căii ferate din Timișoara: un fiasco urbanistic. Vineri, 04.11.2022, CFR a semnat contractul pentru reconstrucția și dublarea lotului 3 Arad-Caransebeș, pe raza municipiului Timișoara. Studiul de fezabilitate care stă la baza proiectului are numeroase carențe care arată în principal lipsa colaborării dintre autoritățile centrale și cele locale. Pe scurt, CFR a impus o reconstrucție a triajelor chiar dacă ele nu mai sunt relevante în contextul economic actual, iar Primăria Timișoara a primit pasaje rutiere peste CF dar nu neapărat acolo unde și le-a dorit.

Se vede că Primăria a avut mare grijă de traficul auto, dar i-a lăsat la urmă pe pietoni și cicliști care vor putea traversa calea ferată doar fraudulos pe cei doi km de la est de Str. Popa Șapcă sau pe la cucurigu, la 10 m înălțime, în numai două locuri: pe pasarela de la Gara de Est și pe noul pasaj de pe Str. Gheorghe Adam prevăzut cu trotuar, spre deosebire de giratoriul suspendat de la Str. Enric Baader”, au transmis membrii Po Infrastructură.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Membri Pro Infrastructură îi cer ministrului Transporturilor să rezolve problemele, mai ales că Grindeanu a fost cel care a prezidat semnarea contractului de finanțare la Timișoara.

„Solicităm ministrului timișorean al Transporturilor să se așeze la masă cu primarul și să rezolve măcar câteva din aceste probleme acum, în ceasul al treisprezecelea. Contractul este de proiectare și execuție, deci încă nu este totul bătut în cuie, însă multe modificări vor depinde (și) de bunăvoința antreprenorului WeBuild”, au mai spus cei de la asociație.

Ar urma să fie modernizați aproape 14 kilometri de șine. Prin proiect se va crește viteza de circulație a trenurilor, care vor rula cu viteze cuprinse între 120 și 160 km/h, se va mări capacitatea de tranzit la frontieră, pentru că este vorba despre un proiect mai amplu, care ajunge până la granițele cu Ungaria. Se va dubla linia, se vor reabilita poduri, podețe, sistemul de drenaj al căii ferate, terasamentele.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/