Una dintre cele mai cunoscute și active asociații non-guvernamentale din România care activează în domeniul infrastructurii nu va face parte din comitetul de monitorizare al implementării proiectelor finanțate prin PNRR. Membrii Asociației Pro Infrastructură spun că au fost lăsați pe dinafară „pe furiș”.
Implementarea proiectelor din PNRR trebuie să fie monitorizată și de ONG-uri, nu numai de autorități publice. În domeniul transportului, Asociației Pro Infrastructură i s-a trântit ușa în nas.
„Asociația Pro Infrastructură, cea mai importantă organizație nonguvernamentală din țară pe domeniul infrastructurii de transport, singura care monitorizează toate proiectele majore, recunoscută fără echivoc de mass-media românească și chiar internațională, ba chiar membră în Comitetul de Monitorizare POIM și membru cu drept de vot în Sub-Comitetul Sectorial Transport al CM POIM, primește interzis în Comitetul de Monitorizare PNRR”, transmite asociația.
Asociația susține că a fost înștiințată de decizie după ce a trecut perioada de contestații, așa că ei nu au mai avut ce face pentru a intra în comitetul de monitorizare.
„Revoltător este și felul în care am fost respinși: pe furiș. Am primit acum câteva ore, adică vineri, 17.06.2022 ora 15:49, la 7 zile după expirarea termenului de depunere a contestațiilor, un email sec (captură mai jos) în care ni se spune că s-a terminat perioada contestațiilor și ONG-urile sunt selectate, fără a fi înștiințați în 7 iunie că evaluarea candidaturilor a fost finalizată și avem termen 3 zile să facem contestație”, mai spun cei de la Pro Infrastructură.
Niciunul din cei 15 membri aleși nu este specializat pe infrastructura de transport, domeniu cu investiții de 7,5 miliarde de euro în PNRR. Sub 10% din bani au contracte de execuție semnate, iar multe proiecte cheie nici măcar nu au licitații lansate.
„Nu este prima dată când primim accesul interzis. Vom continua, neobosiți, să luptăm pentru infrastructura de transport a României”, încheie membrii asociației.