În funcție de necesarul zilnic al Reșiței, deficitul de autobuze articulate cu climă este suplinit de cele electrice.
De o săptămână, unul-două autobuze verzi circulă în intervalele orare cu cele mai ridicate temperaturi. Sistemul de taxare încă nu este funcțional, pe acest motiv taxarea făcându-se în autobuz într-un mod prin care „ne-am întors cu mulți ani în urmă”, în exprimarea lui Daniel Jurubescu, directorul Transport Urban Reșița. „Încă e în lucru sistemul de taxare pentru că presupune compatibilitatea între sistemul vechi și cel nou. Nici locația serverelor nu e gata dar ne dorim ca, într-un timp cât mai scurt, să putem scoate în circulație toate cele zece autobuze electrice dar cu sistem de ticketing funcțional. Acum doar suplinim perioadele când nu sunt autobuze cu climă”, a spus Daniel Jurubescu.
În prezent, Reșița dispune de zece autobuze electrice de 12 m lungime, cu trei uși, 30 de locuri pe scaun și capacitate totală de 90 de locuri. Alături de cele 13 tramvaie și de vechile autobuze, sunt suficiente pentru a acoperi necesarul actual al orașului. Primăria Reșița însă mai are în derulare împreună cu Primăria Văliug un alt proiect de achiziție a încă 14 autobuze electrice. Din declarația lui Daniel Jurubescu, am reținut că acest proiect este într-un stadiu avansat, estimarea sa fiind că, cel mai devreme, noile autobuze ar putea sosi la Reșița în primăvara anului viitor.
Conform directorului TUR, primăria intenționează să achiziționeze și câteva microbuze electrice pentru ca transportul local să acopere și zonele greu accesibile pentru autobuze. „Ne dorim să acoperim străzi precum Caen sau Rânduri. Numărul de microbuzelor se va stabili la capătul studiului de oportunitate aflat în derulare, probabil vor fi în jur de șase”, a încheiat Daniel Jurubescu.