Primarul unei comune din Timiș spune lucrurilor pe nume: „Suntem departe ca țară de o digitalizare adevărată”

Claudiu Mihălceanu, primarul comunei Giarmata, este de părere că România este departe de a avea o digitalizare ca la carte în instituțiile publice. În opinia edilului local, la nivel național nu există toate reglementările legale astfel încât procesul de digitalizare să poată fi dus până la capăt, adică oamenii să poată comunica cu autoritățile cu adevărat de la distanță. 

Discuțiile cu privire la introducerea metodelor moderne de comunicare între autorități și cetățeni au fost accelerate mai ales de pandemie. În opinia primarului comunei Giarmata, procesul este însă unul mult mai complex, care nu poate fi implementat în viitorul foarte apropiat.

„Digitalizarea constă în mult mai multe lucruri, nu doar să ai un site în care să îți pună omul un formular, noi să îl vedem și să îl chemăm pe om să îi dăm, în baza formularului, o adeverință sau ce a solicitat. Cred că digitalizarea ar fi la momentul în care efectiv putem să comunicăm de la distanță: omul are o problemă, iar noi o rezolvăm tot online. În momentul de față există atâtea discrepanțe și probleme, inclusiv cu datele cu caracter personal, sunt lucruri care încă nu sunt reglementate în așa fel încât să putem să avem o digitalizare corectă în România. Discutăm doar de anumite posibilități pe care nu le-am avut în trecut, dar nu este o digitalizare corectă.”, a explicat primarul Claudiu Mihălceanu.

Primarul a explicat și cum vede el digitalizarea corectă, oferirea serviciilor de la distanță.

„Odată ce un om îți face o sesizare, depune o cerere pentru un certificat fiscal sau pentru un certificat de urbanism, noi luăm actele respective, cu tot ce atașează el la cerere, dar nu îi putem oferi răspunsul în online. Tot trebuie să apară la Primăria Giarmata și peste tot la alte instituții, fizic, să poată să ridice acea solicitare. Când vom avea programele sau legislația în așa fel încât să putem să le dăm… va fi excelent. Eu zic că încă suntem departe ca țară de o digitalizare adevărată. Am lucrat la site-ul primăriei, are o formă cât mai ușoară, plăcută. Oamenii trebuie să înțeleagă că ne dorim schimbări și trebuie să ne adaptăm la situațiile actuale. Sunt convins că ceea ce înseamnă digitalizare corectă în viitor ne-ar ajuta foarte mult să nu mai avem cozile pe care le întâlnim la instituția noastră, în special în primele trei luni ale anului, mai ales pe partea de plăți taxe și impozite. (…) Cu siguranță sunt obișnuințe înrădăcinate de zeci de ani, dar probabil că pe termen mediu și lung vom putea să închidem această problemă.”, a mai spus Claudiu Mihălceanu.

CITEȘTE ȘI: Registratură online și mai puține hârtii plimbate între birouri. Începe lucrul la platforma digitală a CJ Timiș

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/