Podul de la Neuwerk are toate studiile necesare, doar banii îi lipsesc. O sursă de finanțare ar exista chiar în primărie, dar pentru a folosi banii, administrația locală are nevoie de o hotărâre de guvern.
Administrația locală din Bocșa a făcut toate studiile necesare pentru a putea scoate la licitație execuția podului de la Neuwerk, un pod calamitat care obligă o bună parte a bocșenilor să facă un ocol de câțiva kilometri. Podul a fost calamitat și a primit bani de la Guvern în anul 2016. Tot atunci au fost alocate fonduri și pentru alte obiective calamitate. Cum reparațiile s-au făcut în cele din urmă din alte surse, Primăria Bocșa a rămas cu banii pe care încearcă să îi direcționeze în totalitate spre podul de la Neuwerk.
Primarul Mirel Pascu spune că a purtat mai multe discuții cu Ministerul Finanțelor și Ministerul Dezvoltării pentru a putea aloca întreaga sumă spre un singur obiectiv, însă practic este nevoie de o hotărâre de guvern în acest sens.
„Dorim să promovăm o hotărâre de guvern prin care să modificăm cele două hotărâri de guvern care au fost date acum 6 ani și nu au fost folosiți banii alocați de Guvern. Administrația trecută nu a mai folosit banii care erau totuși o urgență, pentru că s-au dat din Fondul de rezervă. Noi acum am făcut studiul de fezabilitate, proiectul tehnic și vrem să scoatem lucrarea la licitație, dar trebuie să avem sursa de finanțare. Sunt comisii de evaluare în urma inundațiilor. Sigur, comisiile acelea au estimat la vreme respectivă o sumă. Când faci studiul de fezabilitate afli de fapt situația reală, de câți bani ai nevoie. (…) Noi am putea obține acești bani din Fondul de rezervă, doar că trebuie modificate hotărârile ca banii să fie folosiți doar pentru podul Neuwerkului. Eu am fost la Ministerul Finanțelor, la Ministerul Dezvoltării care și-au arătat deschiderea. Urmează să parcurgem procedurile și să fie aprobată hotărârea de guvern.”, a explicat primarul Mirel Pascu.
În cazul în care lucrurile nu se vor mișca la centru, administrația locală se vede nevoită să aloce puțin peste două milioane de lei din bugetul local sau să acceseze un credit pentru execuția lucrărilor.
Vorbim despre un pod pe grinzi de beton, fără picior la mijloc, care ar urma să aibă o lungime de 21 de metri, cu o singură deschidere care să asigure traficul pe un singur sens de circulație, precum și traficul pietonal și de bicicliști.