Primăria Timișoara este dispusă să plătească aproximativ 135.000 de euro unei firme cu scopul de a trece arhiva instituției în format digital, „pentru protejarea datelor și facilitarea accesului cetățenilor”. Proiectul este finanțat cu bani europeni.
Primăria Timișoara anunță că intenționează să mute arhiva instituției în format digital. Astfel, a lansat o licitație publică pentru achiziționarea serviciilor de retehnologizare a arhivei, iar joi, 26 ianuarie, a fost termenul limită de depunere a ofertelor. Până la expirarea termenului a fost depusă o singură ofertă, care va intra in evaluare.
Instituția transmite că este nevoie de această măsură „pentru protejarea datelor și facilitarea accesului cetățenilor”. Proiectul va fi implementat cu bani europeni.
„Cantitativ, trecerea în format digital vizează 5.000 de unități arhivistice (bibliorafturi). Scopul este crearea unei arhive de copii digitale ale documentelor tradiționale existente în arhiva instituției, care prezintă valoare operațională în prezent și include o soluție de arhivare electronică de documente, cu respectarea legislației în vigoare. Scanarea și prelucrarea electronică a documentelor are ca obiective: realizarea unei copii electronice fidele a documentelor, care să faciliteze regăsirea și valorificarea conținutului documentelor; asigurarea protecției documentelor originale prin eliminarea sau reducerea la maxim a consultării directe și a contactului fizic cu exemplarul original; eliminarea costului de copiere a documentelor în procesul de consultare, prin faptul că o copie electronica fidelă a originalului va putea fi consultată fără costuri de copiere; gestionarea accesului la documentele arhivate electronic”, a informat Primăria Timișoara.
Valoarea totală estimată a contractului privind trecerea arhivei în format digital este de 672.000 lei, fără TVA. Durata contractului este de cel mult șapte luni.