Primăria Timișoara cumpără macaze noi pentru ca tramvaiele turcești să circule pe Stan Vidrighin

stan vidrighin (2)

Primăria Timișoara caută o firmă care să livreze macaze noi pentru o intersecție de pe Calea Stan Vidrighin. În timpul șantierului s-a constatat că tramvaiele turcești nu pot circula pe cele vechi.

A fost lansată licitația pentru „Furnizare echipamente necesare pentru finalizarea obiectivului de investiții <<Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseu 2, Calea Stan Vidrighin>>”. Se pornește de la 3,4 milioane de lei.

„În urma demontării șinei de tramvai din intersecția str. 1 Decembrie 1918 – Calea Stan Vidrighin – str. Ștefan cel Mare, lucrări cuprinse în obiectivul de investiții <<Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în minicipiul Timișoara, traseu 2, Calea Stan Vidrighin>> precum și a aparatelor speciale de cale tramvai s-a constatat că schimbătorii simpli de cale (macazele) au durata de utilizare depășită și prezintă un grad ridicat de uzură, iar anumite componente ale acestora prezintă jocuri/mișcări nepermise, deformări și uzură mare a acelor de macaz, aceștia nu mai îndeplinesc criteriile impuse de legislația în vigoare cu privire la siguranța în exploatare. Mai mult, prin proiectele <<Înnoirea florei de tramvaie – etapa I>>, <<Înnoirea flotei de tramvaie – etapa II>> și <<Înnoirea flotei de tramvaie – etapa III>> municipiul Timișoara a achiziționat tramvaie cu podea total coborâtă, furnizate de Bozankaya Otomotiv AS, iar pentru acordarea garanției se impune ca uzura căii de rulare și a aparatelor speciale de linie cale să se încadreze în parametrii prescriși de standardele în vigoare. Aceste noi tramvaie vor circula pe tronsonul mai sus menționat, parte a liniei 6 de tramvai. Ca urmare, se impune aciziționarea aparatelor speciale cale tramvai. Reabiliateta liniei de tramvai vizează asigurarea unei conexiuni între Calea Stan Vidrighin aflată în curs de modernizare și strada Ștefan cel Mare recent modernizată pe tronsonul 1 Decembrie 1918 și strada Șt. O. Iosif”, aflăm din caietul de sarcini.

Din același document aflăm și că aceste echipamente nu fac parte din contractul inițial de modernizare a arterei. Noile aparate le vor înlocui pe cele vechi din intersecția străzii 1 Decembrie 1918 – Calea Stand Vidrighin – strada – Ștefan cel Mare

Se vor achiziționa schimbător simplu intrare-ieșire, șina 60R2-Raza 25m, 1-6, DR(ST), R290GHT, Ec. 1435 mm; traversare T4 (4 inimi) șina 60R2, cozi inimă șină 105C1-R220G1; Ec. 1435mm.

Firmele interesate pot depune oferte până în 29 mai.

stan vidrighin (1)

Lucrările de pe Vidrghin au ajuns la jumătate

Luccrările de modernizare a Căii Stand Vidrighin au ajuns la 50%. Încă se circulă cu restricții, pentru că pe anumite porțiuni a fost turnat asfalt nou, iar în paralel a fost lăsat cel vechi pentru ca șoferii să poată folosi artera.

Se reabilitează doi kilometri de linii de tramvai, se fac stații noi pentru mijloacele de transport în comun, trotuarele vor fi mult mai late și pistele de biciclete vor fi demilitate de ele, dar și de carosabil.

Se shcimbă total iluminatul public, vor fi instalate becuri ecologice și se reface toată infrastructura de telecomunicații din subteran.

Investiția trece de 83 de milioane de lei și lucrările vor fi gata abia în 2024.

stan vidrighin (3)

 

 

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/